رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می شود امسال 1500 هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شود.
کد خبر: ۷۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 14 May 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، محرمعلی دیانتی در نشستی با خبرنگاران گفت: در راستای مصرف بهینه و کاهش مصرف آب کشاورزی اقدامات ترویجی توسط جهاد کشاورزی طی 3 سال گذشته انجام شده است که نوار تیپ و آبیاری قطره ای برای کشت محصولات بهاره یکی از آنهاست.
 
دیانتی ادامه داد: طی سه سال گذشته به صورت الگویی برای اولین بار توسط جهاد کشاورزی در اراضی دولتی این نوع آبیاری انجام شده و امروز شاهد استقبال کشاورزان در استفاده این نوع آبیاری برای کشت محصولاتی مثل پیاز،گوجه فرنگی ،چغندرقند و سیفی جات هستیم.
 
رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب بزرگترین مزایای استفاده از این سیستم آبیاری را کاهش 50 درصدی مصرف آب اعلام کرد و گفت: افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی، افزایش 20 درصدی تولید محصولات کشاورزی، کاهش هزینه ها  و کاهش استفاده از نهاده ها و کودها از دیگر مزایای این طرح است.
 
دیانتی گفت: علاوه بر این پروژه هایی مثل پوشش بتنی انهار و تبدیل آبیاری مزارع کشاورزی از سنتی به بارانی و قطره ای را در دست اقدام داریم تا در راستای سیاست های ستاد احیای دریاچه اورمیه قدم های مثبت دیگری جهت کاهش آب مصرفی کشاورزی برداریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار