مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بر اثر برودت هوا و سرمازدگی اردیبهشت ماه سال جاری، خسارتی در حدود 215 میلیارد ریال به بخش محصولات باغی این شهرستان وارد شد.
کد خبر: ۷۴۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ 14 May 2019
خسارت 215 میلیارد ریالی سرمای بهاره به محصولات باغی مهاباد

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جعفر ایمانیان با بیان اینکه بر اثر برودت هوا و سرمازدگی اردیبهشت ماه سال جاری، خسارتی در حدود 215 میلیارد ریال به بخش محصولات باغی این شهرستان وارد شد، افزود: بر اساس بازدید و گزارش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی سرما به بیش از دو هزار و 180هکتار از باغات این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بر اثر این سرمازدگی بیشترین مقدار خسارت به درختان هسته‌دار از جمله هلو، زردآلو، آلبالو و گیلاس بین 20 تا 50 درصد پیش‌بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه سیب درختی بیشترین فراوانی را در بین میوه‌ها در این شهرستان دارد، اضافه کرد: آسیب وارد شده به این میوه جزئی بوده است.

وی اظهارکرد: در سال زراعی جاری دو هزار و 600 هکتار از باغات و 18 هزار هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

ایمانیان با بیان اینکه پایه درآمدی 80 درصد مردم مهاباد برمحور کشاورزی، باغداری و دامپروری است، گفت: سال زراعی گذشته نیز بر اثر برودت هوا و سرمازدگی در حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی مهاباد خسارت وارد شد.

وی افزود: افت دما بر اثر تغییرات اقلیمی در شرایطی اتفاق افتاد که باغات در مراحل گل‌دهی و حساس به لحاظ رویش و زایش بوده‌اند؛ امسال بارش‌های بهاری و جاری شدن سیلاب نیز 14 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد ادامه داد: شهرستان مهاباد دارای بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 10 هزار هکتار آن را اراضی باغی تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار