مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به بند (ی) بخشنامه مربوط به احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1398 گفت : کلیه حرف و مشاغل پزشکی استان از ابتدای 1398 ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.
کد خبر: ۷۴۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 13 May 2019

مطب کلیه پزشکان استان در سال جاری به دستگاه کارتخوان تجهیز می شود »
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسن کوماسی 
با بیان اینکه از ابتدای سال جاری جلسات مختلف توجیهی در خصوص چگونگی به کارگیری سامانه های بانکی در مطب پزشکان استان تشکیل شده است افزود : مطابق بند(ی) از تبصره(6) احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1398، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود، مکلفند در چهارچوب آئین نامه تبصره(2) ماده( 169) قانون مالیات های مستقیم مصوب 4/12/1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از ابتدای سال 1398 از پایانه فروشگاهی استفاده کنند . 

وی استفاده از پایانه فروشگاهی توسط کلیه فعالان اقتصادی در همه مشاغل از جمله فعالان در حرف مختلف پزشکی را ابزاری برای شفافیت بیشتر فعالیت های اقتصادی و برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و افزود: دسترسی سازمان امور مالیاتی به بانک های اطلاعاتی و اطلاع درست از درآمد ها و دارایی ها، از پیش شرط های اصلی ایجاد شفافیت  و عدالت مالیاتی است . 

مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم گسترش تعاملات فی ما بین جامعه پزشکی ودستگاه مالیاتی استان اظهار امیدواری کرد استفاده از دستگاه های کارتخوان به رفع سوء تفاهم های احتمالی منجر شود . 

حسن کوماسی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی جزو استان هایی است که فرار مالیاتی پزشکان درآن اندک است افزود: نصب کارتخوان یکی از راه های شفافیت و مقابله با فرار مالیاتی موجود در این حوزه است ولی تنها راه نیست .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار