رئیس جمعیت هلال احمر ماکو از ارسال 300 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان خبرداد.
کد خبر: ۷۴۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 11 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سجاد اسماعیل زاده ، با تأکید بر اینکه کل کشور های موجود در دنیا عضو جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ هستند، با بیان اینکه ۷ اصل بی طرفی، بی غرضی، انسانیت، استقلال، جهانشمولی، خدمات داوطلبانه و یگانگی سرلوحه  اعضا  قرار گرفته است اضافه کرد: چهار هدف مهم  اعم از تلاش برای تسکین آلام بشری، تلاش برای تامین سلامت انسان ها، تلاش برای تامین کرامت انسان ها، تلاش برای ایجاد صلح و دوستی میان ملت ها نیز در کنار این اصول نقش ایفا می کنند. 

اسماعیل زاده در ادامه در تشریح عملکرد هلال احمر شهرستان ماکو در سال ۹۷ گفت: در حوزه امداد و نجات کل حوادثی که طی سال گذشته پوشش امدادی نمودیم ۸۳ مورد بود که این حوادث متاسفانه ۸ نفر فوتی و ۲۶۷ نفر حادثه دیده در پی داشتند که ۶۱ مورد تصادفات جاده ای، ۳ مورد آتش سوزی، ۴ مورد دریای و ساحلی، ۴ مورد سیل و آبگرفتگی، ۴ مورد ریزش آوار و ۸ مورد کوهستانی بودند .

وی همچنین از ارائه آموزش تخصصی پیش بیمارستانی برای 25 نفر خبر داد و گفت: دوره های مهارتی داوطلبی برای ۴۴۶ نفر به استعداد ۲۲ دوره برگزار شد .

اسماعیل زاده همچنین از ارائه دوره های آموزشی مقابله با زلزله و مخاطرات طبیعی برای ۳ هزار نفر و پخش ۴۰۰ بروشور در مساجد، مدارس، ادارات و پایگاه‌های بسیج خبر داد و تصریح کرد: در مجموع در حوزه آموزش برای ۵ هزار نفر ارائه خدمات نمودیم .

رئیس جمعیت هلال احمر ماکو همچنین بر حوزه امور جوانان اشاره و از برگزاری برنامه‌های ملی، مناسبتی و فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی با جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج و کارآفرینی برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی مشهد مقدس و جلفا، برگزاری مسابقات رفاقت مهر و طرح ملی دادرس( دانش آموزان آماده در مواقع سخت) اجرای طرح شوق رویش برای پر کردن اوقات فراغت، برگزاری بازی های بومی و محلی و ورزشی ها در روستاها، برگزاری نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر، اجرای طرح‌های نوروزی جوانان که متشکل از حدود ۳۰۰ نفر از اعضای جوانان انجام گرفت .

اسماعیل زاده در ادامه در تشریح عملکرد حوزه داوطلبان از اجرای طرح فرشتگان رحمت برای ۴۲ نفر به ارزش ۱۰۰ هزار تومان به همت مجمع خیرین هلال احمر شهرستان خبر داد و گفت: طرح ارمغان مهر تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند به ارزش ۸۰ میلیون تومان همچنین تهیه جهیزیه برای نوعروسان به همت خیرین به مبلغ ۱۵ میلیون تومان، اجرای طرح کاروان سلامت در روستاهای دیم قشلاق و قزلداغ و ویزیت توسط پزشکان عمومی و داروی رایگان به روستاییان از جمله اقدامات در سال گذشته بوده است .

رئیس جمعیت هلال احمر ماکو شاخصترین عملکرد حوزه داوطلبان ماکو را جمع آوری کمک های مردمی نقدی و غیر نقدی به ارزش بیش از 300 میلیون تومان و ارسال به مناطق سیل زده کشورمان در قالب 4 دستگاه کامیون، یک دستگاه تریلی و یک دستگاه وانت در قالب ،چادر و مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و بهداشتی بود .

وی همچنین شاخص‌ترین حرکت در حوزه درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ماکو را تاسیس درمانگاه عمومی هلال احمر ماکو یاد کرد و گفت: بخش‌های دندانپزشکی مامایی و فیزیوتراپی این مرکز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار