مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 50 درصد از تعهدات اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان عملیاتی شد.
کد خبر: ۷۴۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 11 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی میرصمد سید موسوی افزود: سال گذشته در حوضه های آبخیز برای 270 هزار هکتار از اراضی ملی تعهد اجرای طرح کاداستر قرارداد بسته شده که در حال حاضر از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در راستای اجرای طرح کاداستراز محل صندوق توسعه ملی در آذربایجان غربی با توجه به تعهد و قراردادی که وجود دارد در حدود 50 درصد از تعهدات اجرا شده و امیدواریم شاهد اجرای کامل طرح کاداستر در استان در آینده نزدیک باشیم.

موسوی ادامه داد: هدف از اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و همچنین تشخیص اراضی ملی با حدود و ثغور معین و مشخص است که خوشبختانه با توجه به اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی طرح کاداستر نیز همزمان در سطح کشور به اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: همراهی دستگاه قضایی در حفاظت از عرصه های ملی مهمترین عامل برای توسعه عرصه های ملی و حفاظت برای نسل های بعدی است که امیدواریم این مشارکت همچنان با اقتدار ادامه داشته باشد.

موسوی یاد اور شد: نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای کاداستر است؛ تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار