وزیر امورخارجه آمریکا در سفر خود به روسیه درباره ایران گفت‌وگو خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 11 May 2019

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،  مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا که قرار است در هفته جاری برای دیدار با مقامات روس به مسکو سفر کند، درباره ایران، ونزوئلا و کره شمالی گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که پمپئو در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه دیدار خواهد داشت و دو طرف علاوه‌ بر ایران و ونزوئلا، کنترل تسلیحات کره شمالی، سوریه، حمایت مسکو از جدایی‌طلبان در شرق اوکراین و نگرانی‌های واشنگتن درباره دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا رایزنی خواهند کرد.

بنابر این گزارش، تنش‌های میان ایران و آمریکا در هفته‌های جاری پس از آنکه واشنگتن در ادامه سیاست اعمال فشار خود تحریم‌ها علیه تهران را سخت‌تر کرده، تشدید شده است. در این میان، روسیه طرف ایران را گرفته و خواستار حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شده است.

ایران هفته گذشته پس از گذشت یک سال از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای اعلام کرد که قصد دارد اجرای برخی تعهدات خود در این توافق را کاهش دهد مگر اینکه اروپا برای حفظ توافق اقدامی عملی انجام دهد تا تهران از منافع اقتصادی مورد انتظار از توافق هسته‌ای بهره‌مند شود.

اتحادیه اروپا و فرانسه، انگلیس و آلمان پس از اعلام این خبر از سوی ایران در بیانیه‌ای مشترک با ابراز نگرانی نسبت به تصمیم تهران از این کشور خواستند تا به تعهدات خود در توافق پایبند بماند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار