امام جمعه خوی گفت:۷۰ سال است که اسرائیل غاصب برعلیه مسلمان فلسطین جنایت می کند.
کد خبر: ۷۴۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 10 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت معیارهای تقوا و غنیمت شمردن فرصت‌های منحصر به فرد ماه مبارک رمضان با اشاره به نقش اصلاحی روزه ماه رمضان با استناد به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار کرد: ایشان فرمود هر کس روز آن را روزه بگیرد و بخشی از شب را ورد بخواند و شکم و فرج خود را نگه بدارد و زبان خود را حفظ بکند از گناهان خود خارج می‌شود.

وی در ادامه با محور قرار دادن دعا در ماه رمضان تصریح کرد: یکی از اعمال مستحبی در ماه رمضان دعا بوده که در روایات اهل بیت(ع) روی آن بسیار تأکید شده و برای ایام و شب‌های آن دعاهای ویژه‌ای ذکر شده است.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به اهداف مأمون از تحمیل ولایتعهدی به امام رضا(ع) بیان کرد: تسلط کامل بر فعالیت‌های امام رضا(ع)، خلع سلاح کردن علویان ضد حکومت خود، ساکت کردن ایرانیان مدافع اهل بیت(ع) و شکست دادن عباسیان طرفدار برادرش امین از جمله این اهداف بود.

وی با اشاره به 10 ماه مبارک رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه(ع) اظهار کرد: یکی از درس‌های مهم زنـدگی حضـرت خدیـجه(س) مباهات و قدرشناسی رسـول‌خدا(ص) و ائمه(ع) از خدمات و ایثارگری‌های ایشان بوده است.

شکوری در ادامه با اشاره به نمونه‌هایی از قدرشناسی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) از خدمات و زحمات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: به فرموده ایشان، خـدیـجه نخستین ایـمان آورنـده به مـن بود، ثروت خود را در اختیار من قرار داد، همه مرا تکـذیب می‌کردند او مرا تأیید کرد، خداوند فقط بـه وسیله او بـه من اولاد عطاء کرد و نیز فرمود خدیجه(ص) از بهترین زنان دنیا و آخرت است.

وی در ادامه با اشاره به 26 اردیبهشت سالروز اشغال فلسطین و اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس در سال 1327 تصریح کرد: هدف از تأسیس رژیم اشغـالگر قـدس از سوی کـشورهـای استعمارگر آن روز یعنی آمریکا، شوروی و انگلستان، در امان ماندن از شرّ نژادپرستان صهیونیست در کشورهای خود، غارت منابع و ذخایر مسلمانان منطقه و به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان بوده است.

امام جمعه خوی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: از روزی که نطفه نامشروع این رژیم در منطقه منعقد شد تاکنون به صورت روزمره به قتل و غارت فلسطینیان و سایر مسلمانان ادامه می‌د‌هد که ترور مبارزان، نخبگان و دانشمندان جهان اسلام، راه‌اندازی زرادخانه‌هایی با ۲۰۰ تا ۴۰۰ بمب اتمی خطرناک و زیر پا گذاشتن تمامی مقررات بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله آنها بوده است.

وی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: روز 14و 15 اردیبهشت رژیم اشغالگر قدس به مناطقی از نوار غزه حمله کرد که در نتیجه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین در شکم مادر دیده می‌شود.

شکوری با اشاره به بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی بیان کرد: به دنبال تحریم‌های برجامی و ظالمانه آمریکا شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای را روز 18 اردیبهشت صادر کرد که حامل چند پیام مهم بود.

وی افزود: در این پیام دستور توقف برخی از اقدامات ایران در توافق برجام آمده و این تصمیم به سران پنج کشور عضو برجام یعنی انگلستان، روسیه، چین، آلمان و فرانسه اعلام شد.

امام جمعه خوی گفت: همچنین در طول یک سال پس از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی در برابر قلدری‌های آمریکا خویشتن‌داری کرد اما از ناحیه سایر اعضای برجام اقدامی عملی صورت نگرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار