امام جمعه ارومیه گفت: راه پیروزی در مقابل استکبار از جمله آمریکا فقط استقامت و ایستادگی است و باید به این اصل اعتماد کنیم چون با مذاکره هیچ چیزی بدست نمی‌آوریم در حالی که اگر به دین خدا کمک‌کنیم خداوند هم کمکمان می‌کند.
کد خبر: ۷۴۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 10 May 2019
امام جمعه ارومیه: راه پیروزی در مقابل آمریکا فقط استقامت است نه مذاکره

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این‌ هفته نماز جمعه این شهر که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بزرگترین نعمت خداوند به بندگان ماه رمضان است تا بتوانیم به خداوند نزدیک شویم و اسباب رحمت الهی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: باید لحظه به لحظه ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم‌ و طوری نباشد که این ماه تمام شود و ما از فضائل این ماه بهره‌ای نبرده باشیم چرا که حسنات در ماه رمضان مقبول است و معصیت‌ها هم مورد مغفرت و آمرزش الهی قرار می‌گیرد هر کس در این ماه رمضان یک آیه بخواند همانند خواندن قرآن به طور کامل در دیگر ماه‌ها است.

امام جمعه ارومیه گفت: هر کس در ماه رمضان کظم‌غیظ کند خداوند در روز قیامت خشم و غضب خود را از این فرد دور می‌کند و هر کس در رمضان به شخص غصه دار کمک کند در روز قیامت خداوند آن شخص را در امن و امان نگه می‌دارد بنابراین کاری کنید خداوند در ماه رمضان مورد آمرزش الهی قرار بگیرید که اگر این آمرزش در رمضان صورت نگیرد سخت است تا در ماه‌های دیگر مورد آمرزش قرار بگیرید.

وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت مستمندان اظهار داشت: در دین ما انفاق و کمک به فقرا سفارش زیادی شده است هر کس از مال خود در راه خدا انفاق کند خداوند چند برابر آن مال را به شما می‌دهد و تلاش کنیم آن‌هایی که تمکن مالی دارند در این وضعیت اقتصادی به فقرا کمک کنیم و کمک ابتدایی را از داخل خانواده شروع کنیم برخی هستند تمکن دارند به غیر از خود به دیگران نیز احسان کنند تا دست خالی به جهان آخرت نروند.

قریشی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: به جمع‌خوانی قرآن اهمیت بسیاری دهید چرا که محل نزول رحمت الهی است و به همین دلیل بر مسئولان لازم است که در این محفل جمع کنند.

وی تصریح کرد: بر همه واجب است که حرمت ماه رمضان را حفظ کنیم برخی با بی توجهی حرمت این ماه را خدشه‌دار می‌کنند نانوایان باید بیشترین رعایت را کنند.


امام جمعه ارومیه با تقبیح ادامه‌دار شدن اختلافات سیاسی مسئولان در آذربایجان غربی گفت: این افراد پرخاشگری را نباید در استان نهادینه کنند بلکه باید آبروی استان را حفظ کنند چرا که خیلی بد است که جدل و مشاجرات دو نفر را در سطح کشور مطرح شود و در این میان اصحاب رسانه به این مسئله دامن نزنند بلکه سعی کنند تا صلح را در میان این افراد حاکم کنید چرا که اکنون در حال جنگیم و باید آرایش جنگی بگیریم نه اینکه آتش این اختلاف را زیاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد قلدرمابانه قدرت‌های استکباری اظهار داشت: آمریکا و عربده‌کشی ترامپ نباید به دل ما لرزه بیاندازد وقتی ترامپ می‌گوید منتظر تماس مسئولانمان است باید داغ بگذاریم تا با نفرت و کینه از بین رود چرا که راه پیروزی فقط استقامت و ایستادگی است و باید به این اصل اعتماد کنیم و با مذاکره هیچ چیزی بدست نمی‌آوریم اگر به دین خدا کمک‌کنیم خداوند هم کمکمان می‌کند.

وی تصریح کرد: باید مسئولان و دولتمردان به مقاومت باورداشته باشند و یقین کنند پیروزی در استقامت است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار