سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اساتید و مدرسان جهاد دانشگاهی نقش آفرینی متفاوتی دارند گفت: نیروهای جهاد دانشگاهی با فرهنگ جهادی، انگیزش بالا و با همت مضاعف در راستای توسعه علمی، فرهنگی کشور تلاش و جهد علمی و عملی می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 08 May 2019
 نیروهای جهاد دانشگاهی با فرهنگ جهادی برای توسعه علمی کشور تلاش می‌کنند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، امین رستم‌زاده امروز در همایش استاد و مهندسی توسعه که در مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش معلمین و اساتید در توسعه کشور اظهار کرد: با بررسی مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده درمی‌یابیم که در راستای راهبرد عملیاتی آن بی‌بدیل‌ترین نقش کارکردی در تحقق این بیانیه را معلمین و اساتید جامعه بر عهده دارند.

وی با اشاره به نقش والای معلمی در جامعه اسلامی تصریح کرد: انسان در قرآن از آموختن آنچه نمی‌داند کرامت می‌یابد و در سنت علوی هر که حرفی بیاموزد او را بنده خود کرده و همچنین در نخستین سوره نازل شده به پیامبراکرم (ص) صفت تعلیم برای خداوند منسوب بوده و این همان کاری است که معلمان در جامعه انجام می‌دهند بنابراین نقش معلم در جامعه نقش کار خدایی قایل است.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: با بیان اینکه اساتید و مدرسان جهاد دانشگاهی نقش آفرینی متفاوتی دارند افزود: نیروهای جهاد دانشگاهی با فرهنگ جهادی، انگیزش بالا و با همت مضاعف در راستای توسعه علمی، فرهنگی کشور تلاش و جهد علمی و عملی می‌کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه تفکر، اندیشه خلاق جوانان به عنوان مهندسی توسعه آینده جامعه به وسیله معلمان و اساتید، مهندسی، ساخت و پرداخت و تحویل جامعه می شود بیان کرد: آثار و برکات معلمان برای جامعه جاودان ، ماندگار و اثرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به نقش پذیری کودکان از معلم خاطر نشان کرد: بررسی‌های علمی نشان می‌دهد 35 درصد کودکان در هفت سال دوم زندگی دقیقا در دورانی سنی که جوانه‌های توسعه جامعه شکل می‌گیرد علاقه‌مند هستند که همانند معلم خود باشند.

رستم‌زاده با بیان اینکه اساسا باید کلیدواژه‌ها، آموزه‌ها، انگاره‌ها و برنامه‌های توسعه کشور، چشم‌اندازها و اسناد بالادستی توسعه در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و دینی از طریق آموزش های تخصصی سازمان یافته و نوین به اساتید و معلمان به صورت مجزا و متناسب با رشته و گرایش به شکل تخصصی و حرفه‌ای آموزش داده شود گفت: از این طریق اساتید نیز متناسب با ادبیات ذهنی و گفتمانی دانش آموز و دانشجو به فراخور در دو حوزه عمومی و تخصصی مفاهیم غنی و اثرگذار را برای تعالی کشور به شکلی خلاقانه عجین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در خاتمه بر اساس رای کمیته کارگروه‌های علمی از جمله الگوهای تربیتی علمی و سایر مولفه‌ها که از سوی مراکز آموزشی و دانشگاهی جهاد دانشگاهی استان ارائه شده بود در دو بخش در مجموع به تعداد 11 نفر بر اساس اعلام کمیته علمی تجلیل به عمل آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار