هزار و ششصد و چهل و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: عبدالرضا عزیزی: باید دست رحمانی فضلی را می‌بوسیدم/ماجرا‌های عجیب پول صیادمنش!/علت زخم‌های صورت شیر ایرانی باغ وحش تهران چه بود؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 05 May 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
عبدالرضا عزیزی: باید دست رحمانی فضلی را می‌بوسیدم

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با ایرناپلاس در پاسخ به واکنش‌ها به این اقدامش اظهار می‌کند: اولاً رحمانی‌فضلی پیشکسوت و بزرگ شهر ماست. ایشان دوره چهارم نماینده شیروان بودند. ایشان نمایندگی مجلس، ریاست دیوان محاسبات کشور، ذی‌حساب در دفتر مقام معظم رهبری، معاون شورای‌عالی امنیت ملی، معاونت سیاسی صداوسیما و معاونت وزیر کشور را در کارنامه خود دارند. الان هم وزیر کشور هستند و در دو دوره متوالی بالاترین رای را از مجلس گرفته‌اند. در این مدت هم کارنامه کاملاً مشخصی در پاکدستی و سلامت داشته‌اند. عزیزی می‌گوید: رابطه من و آقای رحمانی‌فضلی رابطه پروتکلی وزیر و نماینده نیست. رابطه استاد-شاگردی است و من شاگرد ایشان هستم. ایشان بزرگ شهر ما و استان ما هستند و برای ایشان حرمت قائلیم. من اصلاً توجه نمی‌کنم که ایشان وزیر است و من نماینده هستم و باید مواخذه و استیضاحش کنم. وقتی وزیری صادقانه کار می‌کند، به جای سوال و استیضاح، باید دستش را بوسید.

استیضاح وزیر ورزش به خاطر حمایت از یک تیم خاص

محمد حسن نژاد در گفتگو با مهر، از ارائه طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان به هیئت رئیسه مجلس خبر داد. وی با اشاره به محور‌های استیضاح سلطانی فر، گفت: یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش پاک و روحیه جوان مردی در سطح کشور است، اما بررسی اتفاقات هر روزه در مسابقات ورزشی کشور و اقدامات خلاف اخلاق و قانون از جمله شرط بندی نشان از مغایرت ۱۸۰ درجه‌ای وضع موجود با رسالت ورزش و جوانان دارد. نماینده مردم مرند و جلفا درباره دیگر محور‌های این استیضاح، تصریح کرد: ورزش و مسابقات ورزشی باید عامل نشاط و وحدت مردم باشد، اما بررسی اتفاقات به خصوص در استادیوم‌های فوتبال نشانگر این نتیجه تلخ است که این ورزش صرفاً باعث بداخلاقی، فشار روحی و تفرقه قومی شده و وحدت ملی را مخدوش کرده است. حسن نژاد افزود: همچنین وزارت ورزش و جوانان مکلف است به صورت منصفانه و عدالت محورانه الزامات ورزشی و شادابی و سلامت جوانان کل کشور را فراهم کند، اما بررسی بودجه‌ها نشان می‌دهد که حیف و میل در یک باشگاه برابر با بودجه ورزش بسیاری از استان‌های کشور است که این به معنای عدول از رسالت وزارت ورزش و جوانان است و از سوی دیگر به مسئولیت‌های مرتبط با جوانان در این وزارتخانه اهتمام جدی نمی‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش: سند ۲۰۳۰ کیلویی چند؟

بطحایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: سند ۲۰۳۰ به دلایل مختلف قصد تغییر هویت و سبک زندگی فرزندان ما را دارد و ما داریم در مقابل آن مقاومت می‌کنیم، اما یادمان نرود بسیاری مطالب سند ۲۰۳۰ را به شکل متعالی تری در سند تحول داریم. اصلا نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم. درست است که در آن سند به مهارت‌های زندگی اشاره شده، اما یادمان نرود مهارت‌های زندگی از اصول بنیادین سند تحول است. اگر صحبت از عدالت آموزشی می‌کنیم بدانیم که یکی از ارزش‌های تعلیم و تربیت ماست. وزیر آموزش و پرورش افزود: بین دختران و پسران در دستیابی به فرصت‌های آموزشی نباید فاصله باشد. ما خیلی جلوتر این‌ها را در مبانی خود داریم، اصلا ۲۰۳۰ کیلویی چند؟ اگر جایی اشتراک مفهوم است نمیتوانیم اصول خود را کنار بگذاریم، چون ۲۰۳۰ هم آن را گفته است. عدالت آموزشی جزو اولویت‌های اصلی همکارانم است و نباید این سیاست ما را به سند ۲۰۳۰ منتسب کنند.

مخالفت مجمع با استانی شدن انتخابات

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم از اعلام نظر مخالف هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت با استانی شدن انتخابات خبر داد. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با تسنیم درباره بررسی لایحه استانی شدن انتخابات در هیئت نظارت مجمع، گفت: این طرح بررسی شد و نتیجه بررسی نیز در این مورد به کمیسیون مربوطه مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است. وی درباره نظر اعضا درباره این طرح، گفت: اکثریت اعضای هیئت عالی نظارت مخالف این طرح بودند.

پاسخ ظریف به الجزیره در مورد احتمال کاندیداتوری‌اش در ۱۴۰۰

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در انتهای گفتگو با الجزیره با پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری مواجه شد. خبرنگار الجزیره از ظریف پرسید: بار دیگر وقتی شما را ملاقات می‌کنیم شما را در کسوت یک دیپلمات خواهیم دید یا کاندیدای ریاست جمهری؟ ظریف پاسخ داد: شما من را به عنوان یک پروفسور (استاد دانشگاه) خواهید دید. این پاسخ به معنی رد تلویحی حضور ظریف در انتخابات ریاست جمهوری حد اقل در شرایط فعلی تلقی می‌شود.

کواکبیان: کارگران و معلمان بازداشت شده در مقابل مجلس باید آزاد شوند
 
مصطفی کواکبیان نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: چرا وزارت کشور مکانی برای تجمع آرام صنفی معلمان و کارگران تدارک نمی‌بیند و مجوزی قانونی برای تجمع آن‌ها بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی فراهم نمی‌کند. این درخواست را دارم که اگر کارگری یا معلمی در مقابل مجلس دستگیر شده است آزاد شود. وی هم‌چنین با اشاره به اخبار منتشر شده درباره قیمت بنزین افزود: بیان موضوع گران شدن بنزین موجب ایجاد التهاب برای مردم شد. هنوز مراجع رسمی این موضوع را اعلام نکرده بودند که برخی خبرگزاری‌ها این موضوع را بیان کردند. این موضوع مغایر امنیت ملی است.
 
ماجرا‌های عجیب پول صیادمنش!

امیرحسین فتحی با توجه به نزدیکی به هفته‌های پایانی، علاقه‌ای نداشت تا در داخل تیم همه با خبر شوند کار انتقال اللهیار صیادمنش به تیم فنرباغچه ترکیه تمام شده و حتی پول او را هم گرفته‌اند. فتحی سیاست جالبی در پیش گرفته بود. او به اللهیار هم گفته بود فعلا در این باره به کسی حرف نزند. مدیرعامل استقلال در واقع می‌دانست اگر در داخل تیم این خبر منتشر شود که باشگاه یک میلیون دلار از این انتقال گرفته، سریعا بازیکنان طلب‌شان را می‌خواهند و در آن صورت بخش عمده‌ای از پول خرج می‌شود. این سیاست، اما زمانی برچیده شد که خلیل زاده عضو هیات مدیره در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام کرد اللهیار را فروخته اند و پولش را هم گرفته اند. بد نیست بدانید از همین دیروز بازیکنان به تکاپو افتادند که پول فقط به خارجی‌ها نرسد. باشگاه استقلال از همین حالا برای یک میلیون دلار برنامه ریزی کرده. قرار است این پول فقط و فقط به خارجی‌ها برسد. بخش عمده آن هم برای فسخ قرارداد وینفرد شفر هزینه خواهد شد.

روایت ارسال ۳۰ هزار نامه بابک زنجانی به دادستانی از زبان وکیلش

رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی با اشاره به صحبت‌های دادستان سابق تهران مبنی بر ارسال ۳۰ هزار نامه از سوی بابک زنجانی و خواندن آن‌ها گفت: موکلم در طول مدت ۶ سال گذشته که در بازداشت انفرادی به سر می‌برد، بر اساس قوانین و مقررات موضوعه و آئین نامه زندان مانند هر زندانی دیگری از حق مکاتبه برخوردار بوده و هست و اینکه این نامه‌ها چه مخاطبی داشته قطعاً مراجع ذی صلاح قضائی و قانونی مخاطب آن‌ها بوده‌اند. /باشگاه خبرنگاران

علت زخم‌های صورت شیر ایرانی باغ وحش تهران چه بود؟

دامپزشک باغ‌وحش شهر تهران گفت: از آنجاکه هیچ پروازی مستقیمی از کشور مقصد (انگلستان) به ایران وجود نداشت، چند سفر زمینی، دریایی و هوایی داشته و در جریان این سفر طولانی صورتش با دیواره‌های داخل باکس انتقال سائیده شده است. «ایلدا» شیرماده خالص ایرانی نیز تا هفته آینده از باغ وحش دوبلین به همتای نر خود «هیرمان» در این باغ وحش می‌پیوندد. /فارس

۴ بار تحقیق و تفحص از بانک مرکزی نتیجه‌ای نداشته است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در پنج سال گذشته موافقت کردند. کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا گفت: در طول دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی تعداد تحقیق و تفحص‌ها افزایش یافته و چند برابر شده است. در مواد ۲۱۲ تا ۲۱۵ آمده که باید نتیجه تحقیق و تفحص معلوم شود، اما تا به حال ۴ بار از بانک مرکزی تحقیق و تفحص به عمل آورده‌ایم که نتیجه‌ای نیز نداشته است. /ایلنا

سهمیه‌بندی بنزین فعلاً متوقف است

نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیر علنی صبح امروز موضوعات مختلف در خصوص مسائل منطقه و حوزه بین‌الملل و داخلی مطرح شد. آقای لاریجانی همچنین درباره اصلاح ساختار بودجه توضیحاتی را داد و گفت که قرار است آقای نوبخت سناریو‌های مختلف دولت را در این زمینه ارائه کند. در مورد بنزین فعلاً موضوع سهمیه بندی متوقف است. قرار است دولت و مجلس مشترکا در این باره بحث و بررسی کنند و راهکاری بیندیشند. آقای نوبخت در جلسه امروز فراکسیون مستقلین گفت که دولت سناریو‌های مختلفی برای برای اصلاح ساختار بودجه در نظر گرفته که آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

گردن کلفت‌های اخلالگر بازار خودرو شناسایی و اعدام شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: معتقدم برای از بین رفتن التهابات لحظه‌ای بازار خودرو باید دو اتفاق در سطوح تصمیم‌گیری و اجرایی بیفتد. اول آنکه مقامات امنیتی و قضایی به این مسئله ورود و با مافیای داخل و خارج صنعت خودرو برخورد قاطع و جدی کنند و اخلالگرانی که به صورت لحظه‌ای موجب التهاب بازار و افزایش قیمت‌ها می‌شوند را دستگیری، محاکمه و حتی به مرگ محکوم کنند و دوم آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت «حاشیه بازار» را از چرخه قیمت‌گذاری خودرو حذف کند. قیمت‌گذاری خودرو پنج درصد کمتر از حاشیه بازار از یک سو سود بی‌زحمتی را عاید دلالان و خودروسازان کرده و از سوی دیگر تعادل قیمت‌ها در بازار خودرو را از بین برده و مفسده‌انگیز شده است. /ایسنا

دلالان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از «ارز جهانگیری» سود کرده‌اند!

دهقان، نماینده مجلس گفت: دلالان در سال ۹۷ از مابه التفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی که به برخی شرکت‌ها و افراد واگذار شده، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سود کرده‌اند. دولت در سال ۹۷ بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز به نرخ دولتی به وارد کنندگان اختصاص داد، مابه‌التفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی به جیب دلالان رفت. قوه قضائیه تا امروز به پرونده تخلفات ارزی ورود نکرده است، انتظار داریم در دوره مدیریت جدید، قوه قضائیه ورود جدی به این پرونده‌ها داشته باشد. / فارس

هاشمی برای ۱۴۰۰ برنامه دارد؟

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا شما می‌خواهید رییس جمهور شوید، گفت: چنین قصدی ندارم و یک لحظه هم به رییس جمهور شدن فکر نمی‌کنم. این کار مسئولیت بالایی دارد که فکر نمی‌کنم از پس آن بربیایم. به روحانی رای دادم راضی نیستم، اما هنوز نمی‌خواهم رای خود را پس بگیرم.
 
واکنش حسین فریدون به حکم دادگاه
 
حسین فریدون در واکنش به حکم دادگاه بدوی ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه وی اعلام کرد که نسبت به این حکم درخواست تجدید نظر خواهد داد.حسین فریدون در واکنش به محکوم شدنش از سوی دادگاه بدوی به حبس اظهار کرد: صرف نظر از نقض صریح قانون در جریان اطلاع‌رسانی این پرونده، اتهامات مطرح شده علیه اینجانب در دادگاه و پاره‌ای از رسانه‌ها را قویاً و مطلقاً رد می‌کنم و به آن معترضم.وی همچنین عنوان کرد: به دلیل ریشه نداشتن این اتهامات در واقعیت و به امید صدور حکم عادلانه، جهت اثبات بی‌گناهی خود، درخواست برگزاری دادگاه تجدیدنظر را تسلیم مقامات قضائی خواهم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار