علی اصغر احمدزاده- مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه
کد خبر: ۷۴۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 03 May 2019

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، نهمین جشنواره گل در حالی امروز 12 اردیبهشت برگزار می شود که شرایط فعلی کشور با توجه به شرایط اقتصادی و فشارهایی که مردم از تحریم های ظالمانه قدرتهای استکباری تحمل می کنند، به نشاط و شادی اجتماعی نیازمندیم.

شهرداری ها به عنوان نهادهایی عمومی و مردمی وظیفه دارند این نشاط اجتماعی را تأمین و به نیازهای آحاد مردم از اقشار مختلف در این راستا جواب دهند.

گل در فرهنگ ایرانی و اسلامی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و در ادبیات بومی ارومیه و آذربایجان غربی نیز در اشعار فولکلوریک و محلی همواره پای ثابت فرهنگ و ادبیات این منطقه است.

از سویی دیگر زندگی بدون نشاط و شادی منطقی و در راستای عرف و مذهب امکانپذیر نیست و باید در این راستا حتما برنامه های جدی داشته باشیم.

گل به عنوان نماد نشاط و زیبایی، یکی از مواردی است که وقتی هدیه داده می شود، نشان دهنده روحیات، احساسات و عواطف انسانی بوده و از سویی دیگر استفاده از گل در فضای شهری و در طراحی های مختلف برای پارکها، بلوارها و خیابانها با مناظر چشم نواز و زیبایی که خلق می کند به تلطیف محیط شهری کمک کرده و آرامش را به شهروندان هدیه می دهد.

برگزاری جشنواره هایی مثل گل نیز با معرفی انواع گل و مناظر بی بدیلی که ایجاد می کند تأثیر دوچندانی در این راستا دارد.

همچنین برنامه های جنبی فرهنگی و هنری اجرا شده نیز به بخشی از نیازهای شهروندان پاسخ می دهد و نباید از این مهم نیز غافل شد. چرا که گل بخشی از جشنواره های اینچنینی است و نه همه آن و برنامه های جنبی چه بسا برای طیفی از مردم مفیدتر و مهم تر می تواند تلقی شود.

در سراسر جهان از برگزاری جشنواره هایی با عناوین مختلف و گوناگون به عنوان منبع درآمدی برای تقویت اقتصاد محلی استفاده می کنند.

امروزه نقش جشنواره ها و فستیوالها در جذب گردشگران غیرقابل انکار است و چنانچه تبلیغ مناسبی صورت پذیرد امیدواریم در سالهای آینده شاهد رونق گردشگری و حضور توریست های حتی خارجی برای شرکت در جشنواره ها و فستیوالهای شهر و استانمان باشیم.

باید باور داشته باشیم که امروزه صنعت گردشگری یکی از پردرآمدترین و پرسودترین حوزه های اقتصادی است و امیدوارم با توجه به ظرفیت آذربایجان غربی از این مهم به نحو احسن استفاده کنیم.

شهرداری ارومیه می کوشد تا با برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی، ادبی، هنری و فولکلوریک و با هدفگذاری گردشگری، چرخهای صنعت گردشگری در شهر را به حرکت درآورد و در این راه دست هر کسی از سازمانها، ادارات، رسانه ها و سرمایه گذاران را که بخواهد قدمی در این راستا بردارد به گرمی می فشارد و آماده همکاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار