سید مهدی قریشی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه: حرکت در مسیر حق و رعایت تقوای خبری وظیفه اصحاب رسانه در برهه کنونی است و باید مد نظر خبرنگاران قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 08 August 2015

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، روز شنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه آذربایجان غربی که به مناسبت روز خبرنگار ترتیب یافت گفت: خبرنگاران باید به درست بودن، حق بودن و واقعیت داشتن خبر منتشر شده توجه ویژه ای داشته باشند و در کنار آن نیز باید تقوای خبری را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه محکم بودن خبر تهیه شده و بیان حقایق از جمله وظایف خبرنگاران است، اضافه کرد: اگر این موارد رعایت شود، موجب بخشیده شدن گناهان انسان و اصلاح اعمال می شود.
وی اظهار کرد: جلوگیری از منکرات و تشویق مردم و مسوولان به انجام کارهای معروف از دیگر وظایف خبرنگاران در جامعه اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر حفظ آبرو و حیثیت افراد توسط خبرنگاران تاکید کرد و ادامه داد: اصحاب رسانه باید مواظب باشند تا مطلب خبری آبروی افراد را به خطر نیندازد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: در این برهه نیز فعالیت اصحاب رسانه بسیار حساس تر است که این امر باید مورد توجه خبرنگاران باشد.
وی، راویان حدیث را خبرنگاران صدر اسلام عنوان کرد و افزود: راویان، قول، فعل و تقریر ائمه معصومین (ع) را ثبت، حفظ و منتقل می کردند.
در بخش دیگری از این نشست، جلسه پرسش و پاسخ بین اصحاب رسانه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد.
امام جمعه ارومیه در این بخش نیز در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع حجاب و لزوم توجه به حل مشکل بی حجابی در استان گفت: کارهایی در این خصوص انجام می گیرد ولی کافی نیست و باید دست به دست هم بدهیم و با تذکر لسانی، این مشکل را در جامعه حل کنیم

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران با قلم خود می‌توانند جلوی فساد را بگیرند اظهار داشت: خبرنگاران هم می‌توانند منشاء خیر و هم شر باشند بنابراین هدف رسانه‌ها باید بیش از همه به قصد قرب الهی باشد تا در این صورت وسیله‌ای برای تامین آخرت آنان باشد.

قریشی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید از حیثیت افراد محافظت کنند، افزود: براساس روایتی از نبی‌مکرم اسلام(ص) اگر انسان به یک مومن بهتان زده و یا یک وسیله‌ای را به او نسبت دهد که آن شخص چنین مسئله‌ای را ندارد خداوند در روز قیامت وی را به آتش دوزخ می‌افکند..
وی افزود: در این خصوص باید تمام مومنان و دستگاههای اجرایی دست به دست هم بدهند.
وی در خصوص وضعیت حوزه های علمیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: در جذب طلبه در استان کارهای خوبی صورت گرفته و علاوه بر آن، اقدامات سخت افزاری خوبی انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی از نقد سازنده سخنانش توسط رسانه ها استقبال کرد و ادامه داد: نقد باید عالمانه و دلسوزانه باشد و در این صورت می توان نتیجه بدهد.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت اصحاب رسانه در استان گفت: در حال حاضر نزدیک به 230 خبرنگار در استان فعالیت می کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار