مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه گفت: مسابقات ورزشی بین‌المللی دانشجویی از پنجم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور چهار تیم خارجی به میزبانی دانشگاه ارومیه آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 24 April 2019
 دانشگاه ارومیه میزبان مسابقات ورزشی بین‌المللی دانشجویی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رحیم شریف  در راستای توسعه هر چه بیشتر ورزش دانشگاهی در کشور و همچنین در جهت تعامل نزدیک میان دانشگاه‌های کشورهای منطقه و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها موجود، رقابت‌های ورزش دانشگاهی با حضور کشورهای ایران، آذربایجان، عراق و ترکیه به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌هایی از دانشگاه‌های استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی در این مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: این دوره از رقابت‌ها در چهار رشته فوتسال، والیبال، بدمینتون و تنیس روی میز در بخش دانشجویان پسر برگزار می‌شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف افزایش روحیه و نشاط در بین دانشجویان با حضور 220 دانشجوی ورزشکار در قالب تیم‌هایی از دانشگاه‌های ارومیه، تبریز، علوم پزشکی ارومیه و آذرآبادگان ارومیه از ایران، دانشگاه آتاتورک ارزروم، تکنیکال ارزروم و وان از ترکیه، دانشگاه صلاح‌الدین از اقلیم کردستان عراق و دانشگاه البلانیه از کشور لبنان به میزبانی دانشگاه ارومیه از پنجم تا نهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای ثبت این مسابقات ورزشی بین‌المللی دانشجویی منطقه‌ای برای ثبت در تقویم «فیزو» فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی،تصریح کرد: محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و محمدحسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز میهمان ما خواهند بود تا طرحی که آماده کرده‌ایم را در قالب یک تفاهم‌نامه برای برگزاری تورنمنتی دوسالانه در یکی از دانشگاه‌های منطقه تدوین کنیم.

شریف گفت: قرار بود تعدادی از دانشگاه‌های کشور جمهوری آذربایجان نیز در مسابقات حاضر شوند اما نتوانستند تیم‌های خود را آماده کنند و همچنین قرار بود دانشگاه اردبیل هم به مسابقات بیاید اما این اتفاق رخ نداد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ارومیه بیان کرد: هدف ما متمرکز بر دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور و کشورهای منطقه است و برهمین اساس دبیرخانه دائمی تورنمنت ورزشی بین‌المللی دانشجویی منطقه‌ای در دانشگاه ارومیه تأسیس می‌شود و هیأتی شکل می‌گیرد تا درباره رشته‌ها و تیم‌های شرکت کننده در دوره‌های بعدی تورنمنت تصمیم‌گیری کند.

به گزارش فارس، این مسابقات دور برگشت مسابقات ورزشی بین‌المللی آبان ماه سال 97 که در وان ترکیه و با حضور تیم‌های دانشجویی دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه ارومیه برگزار شد، محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار