مدير كل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته بیش 221 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در بخش بنگاههای اقتصادی در آموزش فنی و حرفه ای استان ارائه شده است.
کد خبر: ۷۳۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 24 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، محسن مددی در نشستی با خبرنگاران افزود: در راستای تربیت نیروی ماهر و متخصص و کار آمد و همچنین ارتقای مهارت نیروی انسانی در واحد های تولیدی و صنعتی در سال گذشته با برگزاری 192 دوره آموزشی برای 2 هزارو 957 نفر، 221 هزار و 484 نفر ساعت آموزش های مهارتي در بخش بنگاههای اقتصادی شامل ( آموزش در صنایع ، آموزش صنوف ، آموزش در محیط واقعی کار ، آموزش بین کارگاهی و کارورزی) در استان ارائه شده است.

مدير کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی یادآور شد: امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر وکار آمد از عوامل کلیدی و انکار ناپذیردر توسعه اقتصادی واجتماعی هر کشور محسوب می گردد.

وی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی مهارتی به کارآموزان وکارجویان روستایی در استان تصریح کرد: در راستای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به روستائیان به منظور جبران كمبود مراكز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مركز  كه سرمايه گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نمي باشد، در قالب تيم های  سيار در روستاهای تابعه شهرستان هاي استان، با اجرای 293 دوره آموزشی برای 5 هزار و 93 نفر ،  843 هزار و 708 نفر ساعت در رشته های کشاورزی و خدماتی آموزش های مهارتی به کارآموزان وکارجویان روستایی ارائه شده است.

مدير کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه 792 هزار و 735 نفر ساعت آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در سال گذشته در زندانها و پادگانهای استان ارائه شده است یادآور شد: به منظور كاهش آسيب های اجتماعی،توانمند سازی، ايجاد شرايط اوليه برای اشتغال، جلوگيری ازگرايش به اعتياد، بزهكاری ،خلاف و بازگشت مجدد زندانيان به زندان و در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در سال 1397، با برگزاری 162 دوره آموزشی برای 3 هزار و 69  نفر ،  404 هزار و 338 نفر ساعت آموزش های مهارتی به زندانيان درسطح استان ارائه شده است.

مددی از ارسال کمک‌های غیر نقدی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در قالب 2 دستگاه کامیون شامل اقلام ضروری به مناطق سیل زده لرستان  خبرداد و گفت: مواد بهداشتی و شویند ها، پتو، پوشک بچه و ... از جمله اقلام ضروری بود که بر حسب نیاز به مناطق سیل زده در استان لرستان ارسال شده است. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار