شهردار ارومیه گفت: تاکنون 70 درصد از افق 1404 شهر ارومیه تحقق یافته است.
کد خبر: ۷۳۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 24 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد حضرت پور افزود: عملیات تحقق طرح افق 1404 شهر ارومیه یعنی شهری سبز، سالم، فرهنگی، مجهز به فناوری اطلاعات، حمل نقل ریلی و برخورداری شهروندان از اقتصاد پویا از سال 91 آغاز شده و تاکنون 70 درصد این طرح محقق شده است.

وی با بیان اینکه در تحقق یکی از محورهای افق 1404 رینگ میانی شهر ارومیه با 17 تقاطع غیر همسطح وارد فاز اجرایی شده است اظهار کرد: در حال حاضر از 17 تقاطع غیر همسطح تنها تقاطع غیر همسطح آذربایجان در درست اجرا باقی مانده است.

شهردار ارومیه ادامه داد: با ساخت این رینگ زمان رسیدن شهروندان از مبدا به مقصد از 40 دقیقه به 15 دقیقه رسیده و این مهم منجر به کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش بار آلودگی هوای شهر ارومیه شده است که رینگ کمربندی دوم به طول 29 کیلومتر برای رسیدن به شهر سالم درحال اجراست.

شهردار ارومیه به گسترش فضای سبز در شهر ارومیه اشاره کرد و گفت: از سال 91 تاکنون جهت برخورداری شهروندان از فضای سالم و پاک 300 هکتار فضای سبز در سطح  شهر ارومیه ایجاد شده است. 

وی  اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد شهری و از آنجایی که 30 درصد جمعیت ارومیه از کشاورزی ارتزاق می کنند، توسعه محصولات کشاورزی در اولویت ها قرار گرفت، به طوریکه میزان صادرات محصولات کشاورزی از   50 هزار تن در سال 91 به   500 هزار تن در سال 96   رسید.

حضرت پور یادآور شد: از لحاظ نگاه فرهنگی و تحقق افق 1404  یعنی شهر فرهنگی و برای رسیدن به این نگاه  15 فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر راه اندازی شد  و همچنین در طول سال برنامه های و جشنواره مختلفی چون جشنواره گلها  در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه هفتین جشنواره گلها در تحقق افق 1404 شهر یعنی شهر سالم و پاک و در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار می شود خاطر نشان کرد: این جشنواره 12 اردیبهشت ماه به مدت 3 روز در پارک گوللر باغی برگزار می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار