مدیر آموزش و پرورش سلماس بر لزوم ارتقا آگاهی معلمان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 23 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حسین خیرجویی در جلسه تخصصی سند تحول بنیادین که با حضور کلیه دبیران و مدیران مدارس شهرستان سلماس در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه ارتقاء آگاهی معلمان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امری ضروری است افزود: سند تحول بنیادین، منشور آموزش و پرورش است و همه فعالیت ها و برنامه ها باید بر مبنای این سند تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اقدامات بسیار بزرگ و مهم است که 23 هدف کلان دارد ادامه داد: به منظور آشنایی و توجیه فرهنگیان این شهرستان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جلسات توجیهی ، کارگاه های تخصصی وکلاس های ضمن خدمت  در نظر گرفته شده است.

خیرجویی اظهار کرد: موضوع تحول بنیادین در آموزش و پرورش به یک مطالبه ملی تبدیل شده و باید همه همکاران همت مضاعفی برای اجرایی شدن این سند به کار گیرند.

وی یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به حفظ کرامت معلم شده و جنس کار در این سند از نوع پژوهشگری است.

مدیر آموزش و پرورش سلماس با بیان اینکه مدارس در اندیشه تربیتی اسلام، عهده ‏دار تعلیم و تربیت همزمان هستند گفت: اهداف تعلیم و تربیت، در پیوند با هدف های خانواده و جامعه است و همراه با دیگر نهادهای اجتماعی مقصدی جز پرورش انسان برای رسیدن به قرب الهی ندارد.

خیرجویی با بیان اینکه رسالت و هدف این طرح انسان سازی است، افزود: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان است که باید بر اساس سند تحول بنیادین در ساحت های شش گانه اعتقادی، عبادی و اخلاقی، زیستی و بدنی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، هنری و زیبای شناختی تربیت شوند تا دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند.

وی در ادامه سخنانش افزود: تدوین سند چشم انداز و برنامه بلند مدت برای آموزش و پرورش در همه حوزه ها با رویکرد سند تحول بنیادین و سند ملی چشم انداز 1404 باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار