معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش سلماس گفت: در سند تحول بنیادین نقش معلم به عنوان کسی که پایه گذار معماری جدید در آموزش و پرورش می باشد، بسیار مهم و حیاتی است.
کد خبر: ۷۳۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 23 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول شایان در جلسه تخصصی سند تحول بنیادین که با حضور کلیه دبیران و کلیه مدیران مدارس شهرستان سلماس در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار شد گفت: ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین ستون های تعلیم و تربیتند و باید توجه کرد سند تحول بنیادین فاقد نگاه صنفی بوده و بر اساس این سند هر کس در آموزش و پرورش کار می کند وظیفه تربیت اسلامی دارد.

وی با اشاره به مثبت اندیشی و باور به تحول بنیادین، نقش معلم را به عنوان کسی که پایه گذار معماری جدید در آموزش و پرورش می باشد، بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: پرورش نسلی انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت بزرگ ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بویژه معلمان است.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش سلماس خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای تحول بنیادین دانست و افزود: موفقیت آموزش و پرورش در این امر منوط به همکاری تنگاتنگ سایر دستگاه های دولتی و خانواده ها است.

شایان گفت: متولیان تعلیم و تربیت اسلامی برای دست یافتن به این موفقیت باید در راه گسترش معنویات، ارتقای ارزش های اسلامی و اخلاقی کردن آموزش های علمی تلاش کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش سلماس افزود: ما امروز با توجه به شرایط حساس فرهنگی باید بیشتر از گذشته به نقش و جایگاه خود توجه داشته باشیم تا نسلی هوشمند، آگاه و وفادار به ارزش های انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی یاد آور شد: اجرای سند تحول بنیادین تاکنون دستاوردهای بسیار عظیمی داشته که اجرای نظام 3-3-6، یک نوبته کردن مدارس، هوشمند سازی مدارس، تفکیک جنسیتی، راه اندزی مدارس قرآنی، تاسیس دانشگاه فرهنگیان و جذب نخبگان و بهترین دانش آموزان در این مرکز علمی از آن جمله است.

شایان در ادامه با بیان اینکه موضوع تربیت در ساحت های ششگانه باید در دستور کار جدی همکاران قرار گیرد اظهارکرد: دشمن برای به انحراف کشیدن جوانان تلاش می نماید تا آنان را به سمت بی هویتی سوق دهد، لذا باید با مدیریت جهادی به تقویت ایمان و تربیت دانش آموزان در همه ساحت ها پرداخته تا با توطئه های دشمنان مقابله کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار