معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال برداشت گندم در استان 30 درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۷۳۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 22 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر کرامتی در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم استان که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم برای سالجاری ۱۷ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پیش بینی میزان برداشت گندم در استان افزود: با توجه به بارش‌های اخیری که در سال زراعی جاری داشتیم، پیش بینی می‌شود میزان برداشت گندم از ۳۷۵ هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان، به میزان ۷۵۰ هزار تن ، معادل ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۶۳ مرکز تضمینی خرید گندم با محوریت شرکت غله، سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی، محصول مازاد بر مصرف زراعین استان را خریداری کردند، که در سال زراعی جاری نیز در این زمینه به منظور تسهیل در شرایط خرید ، احتمال افرایش تعداد مراکز تا زمان آغاز فصل برداشت گندم در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی همه ساله با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالان این بخش صورت می گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار