مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برنامه‌ای را با عنوان شکوه همدلی در مدارس استان اجرا کرد که منجر به جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۳۰۵ میلیون تومان کمک غیرنقدی و ارسال به مناطق سیل‌زده کشور شد.
کد خبر: ۷۳۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 22 April 2019

کمک ۹۰۰ میلیون تومانی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به مناطق سیل‌زده

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۹ مصوبه در جلسات شورای آموزش اجرا شده است، اظهار کرد: از ۳۹ مصوبه جلسات شورای آموزش و پرورش در سال گذشته ۲۲ مورد آن اجرایی و ۱۷ مورد آن نیز در حال اجرا است.

وی افزود: در سال جاری تعداد پوشش بخش پیش دبستانی در سطح استان به ۴۶ هزار نفر رسیده بود که نسبت به سال گذشته ۱۶ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن پوشش بخش پیش دبستانی در مناطق محروم هفت هزار و ۸۳۵ نفر و در مناطق حاشیه‌‌نشین نیز پنج هزار و ۱۱۱ نفر در سال تحصیلی جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هشت باب مدرسه استثنایی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان احداث شده است، بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در سال جاری اجرایی می‌شود می‌توان به تهیه و توزیع تغذیه رایگان برای یک هزار و ۴۰۰ روستا در ۱۲ شهرستان استان از آذر تا اسفند ماهاشاره کرد.

محمدی به ارسال کمک به سیل‌زدگان کشور اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برنامه‌ای را با عنوان شکوه همدلی در مدارس استان اجرا کرد که منجر به ارسال ۶۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۳۰۵ میلیون تومان  کمک غیر نقدی و ارسال آن به مناطق سیل‌زده کشور  شد.

وی به برنامه‌‌های شاخص در هفته معلم اشاره کرد و گفت: از جمله مهمترین برنامه در هفته معلم تجلیل از خانواده‌های ۱۴۳ شهید فرهنگی استان بوده چرا که نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از مصادیق زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا محسوب می‌شود.

محمدی بیان کرد: مجموع میزان کسری آموزش و پرورش استان در سال ۹۷ و سال‌های قبل، ۲۶۵ میلیارد تومان بوده که ۱۴۴ میلیارد تومان آن پاداش بازنشستگان سال ۹۷ است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار