فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: سامانه پلیس یار همراه با امکان ثبت و ارسال تخلفات راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند در این شهرستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۳۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 18 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از ایرنا سرهنگ حسن شیخ نژاد  با اشاره به قابلیت های این سامانه اظهار داشت: این سامانه که کاربر آن ماموران راهنمایی و رانندگی هستند، امکان ثبت و ارسال تخلفات راهنمایی و رانندگی را به صورت برخط فراهم کرده است که پس از 30 ثانیه با ارسال پیامک راننده را از نوع تخلف به همراه ارسال شناسه قبض و شناسه پرداخت مطلع می سازد. 
وی افزود: از قابلیت های دیگر سامانه مذکور این است که با وارد کردن شماره پلاک خودرو استعلام های مربوط به خودرو را از سامانه اجراییات از جمله استعلام ریز تخلفات، وجود دستور قضایی برای خودرو و نیز اعتبار بیمه نامه و معاینه فنی خودرو را نشان می دهد.
وی بیان کرد: همچنین با وارد کردن شماره گواهینامه راننده خاطی، استعلام های مربوط به گواهینامه از جمله میزان نمرات منفی ثبت شده را نشان می دهد که ماموران راهور می توانند برحسب دستورالعمل بر روی گواهینامه اعمال قانون کنند.
سرهنگ‌ شیخ نژاد با بیان اینکه حذف خطای کاربران از دیگر ویژگی های این سامانه است، گفت: رانندگان در سطح شهر برای جلوگیری از تخلف رانندگی، قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از توقف در مکان های توقف ممنوع، پارک دوبله و سد معبر خودداری کنند تا مشمول جریمه نشوند.
وی افزود: همچنین رانندگانی که خودرو خریداری کرده اند در اولین فرصت نسبت به تعویض پلاک آن اقدام کنند، چون امکان دارد سامانه پیامکی گوشی های همراه آنان فعال نباشد و در حین جریمه پیامک به فروشنده ارسال شود و وی نیز خریدار را مطلع نسازد و در این صورت ممکن است خلافی خودرو به بیش از 10 میلیون ریال برسد بر اثر بالا بودن خلافی، خودرو توقیف شود.
به گزارش ایرنا مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی در آذربایجان غربی اعلام شده است.
میاندوآب بزرگترین شهرستان جنوبی آذربایجان غربی به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار