معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: روند مبادلات تجاری در مناطق مرزی این استان با هدف افزایش صادرات فرآورده ها و تولیدات کشاورزی روان سازی و تسهیل می شود.
کد خبر: ۷۳۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 17 April 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مبادلات مرزی با بیان اینکه استانداری تلاش خود را برای روان سازی مسیر مبادلات تجاری انجام می دهد، افزود: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز باید برای بازاریابی بین المللی تلاش مضاعف داشته باشد. 
وی از دستگاه های دخیل در امر صادرات کالا و محصولات کشاورزی خواست تا در آخر اردیبهشت حجم قابل صادرات از تولیدات کشاورزی در بازارهای منطقه ای و بین المللی را احصا و اعلام کنند.
وی بیان کرد: دستگاه های دولتی نیز با تعامل بخش غیر دولتی و تشکل های کشاورزی خواسته ها و نیازهای بخش های مختلف را بررسی و نتایج را اعلام کنند.
حسینی ادامه داد: جلسات مربوط به مبادلات مرزی نیز باید به صورت مداوم و منظم برگزار شود تا میوه و محصولات به نحو بهینه در بازارها عرضه گردد. 
وی با بیان اینکه در صادرات باید جنس مشخص و رویه ها تعریف شود، گفت: مشکلات مبادلات با کشورهای مقصد صادرات نیز باید در اسرع وقت رفع شود و بر هیمین اساس برقراری ارتباط با اتاق های بازرگانی آنان لازم است.
وی با بیان اینکه هر اتاق در استان باید برنامه عملیاتی خود را برای صادرات ارائه کند و وارد عرصه کار شود، اظهار داشت: جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن تجارت تا آخر اردیبهشت ماه بازارهای هدف، اجناس و محموله ها، چالش ها و مقاصد صادراتی را شناسایی و اعلام کنند.
حسینی گفت: برای بهره مندی از ظرفیت مرزی استان صرف هزینه و زمان برای تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای توسعه مبادلات مرزی ضروری است.
وی با بیان اینکه باید بازارهای محلی ساماندهی شود، افزود: نباید اجازه داد تا فروش میوه در کنار جاده ها موجب ترافیک شود و با همکاری خود کشاورزان می توان عرضه مستقیم را در مکان های بدون ترافیک جاده ای و مزاحمت، مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد محصولات بی کیفیت سایر مناطق کشور وارد استان شود، گفت: گاهی مشاهده می شود محصولاتی با کیفیت پایین از سایر مناطق و استان ها نیز در کنار جاده ها با نام محصول خود استان فروخته می شود که به کیفیت و جایگاه محصولات استان لطمه وارد می کند.
حسینی اضافه کرد: توسعه صادرات و خشکبار نیز باید در اولویت بر نامه ها باشد و اهدافی برای آن تعریف شود.
وی درباره مبادلات مرزنشینان هم اظهار داشت: کارت پیله وری طبق قانون فقط برای اشتغال و درآمدزایی مرزنشینانی که در مناطق مرزی استان استقرار دارند، صادر شود و تنها دارندگان این کارت باید اقدام به مبادله مرزی کنند.
وی اضافه کرد: لازم است تا ساز و کارهای جدیدی برای بهره مندی ساکنان 30 کیلومتری مرزها در استان از مبادلات تجاری بکار گرفته شود.
به گزارش ایرنا هم اکنون چهار هزار و 500 نفر در استان دارای کارت پیله وری هستند که در امر تجارت و مبادلات مرزی مشارکت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار