رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی و تجهیزات وابسته از ۲۱ تا ۲۴ خرداد ماه امسال درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 16 April 2019
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بخش کشاورزی در ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از فارس رسول جلیلی امروز  با بیان اینکه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی و تجهیزات وابسته از ۲۱ تا ۲۴ خرداد ماه امسال درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهمترین مشخصه این نمایشگاه ارائه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در جهت تبادل اطلاعات و انتقال یافته‌های تحقیقاتی جدید و بازدید از نمایشگاه و اطلاع‌رسانی برای بازدید عموم و کشاورزان حائز اهمیت است، اضافه کرد: همچنین حضور شرکت‌های بومی و تشکل‌های بخش کشاورزی در این نمایشگاه در راستای شناساندن توانمندی‌های استان در بخش کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: آذربایجان‌غربی به لحاظ شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های تولید انواع محصولات کشاورزی به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور مطرح است که در این زمینه نیازمند جذب سرمایه‌گذاری لازم جهت رشد و توسعه این بخش بوده و از فرصت برگزاری نمایشگاه باید به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با اشاره به تقارن برگزاری این نمایشگاه با بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی ابرازامیدواری کرد با هم‌افزایی و مشارکت بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی، بتوان به اهداف مورد نظر در برگزاری این نمایشگاه دست یافت.

جلیلی ادامه داد: تمرکز این نمایشگاه بر تکنولوژی‌های نوین کشاورزی بوده و تولید محصولات رقابت‌پذیر داخلی با نمونه‌ها و کیفیت تولیدات مشابه خارجی در بخش کشاورزی و همچنین برقراری کشاورزی قراردادی در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در استان جزو اهداف است که امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه‌ها گام مهمی در جهت رونق اقتصادی و توسعه پایدار بخش کشاورزی برداریم.

وی اذعان کرد: شناخت بازار، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازار‌های جدید، جذب سرمایه‌گذاری کشاورزی، تبادل اطلاعات و تجربیات و انتقال یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین، معرفی و ارائه محصول، معرفی کالا و خدمات جدید و سنجش توان رقابتی مشارکت‌کنندگان، تحقیق بازار و بازاریابی از جمله دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا توانمندی‌های بخش کشاورزی استان به نمایش گذاشته شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه از کشاورزی معیشتی و سنتی به سمت کشاورزی مدرن و دانش بنیان حرکت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار