رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور تاکید کرد: عاشیق‌ها، راویان اخلاق، فرهنگ و سبک اصیل زندگی اسلامی هستند و لزوم حمایت از این موسیقی اصیل فولکلور در جامعه به‌شدت احساس می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 15 April 2019

عاشیق‌ها؛ راویان فرهنگ و سبک اصیل زندگی اسلامی
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، میلاد عرفان‌پور، رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری کشور، عصر امروز، ۲۶ فروردین ماه، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه، اظهار کرد: موسیقی عاشیقی، روایت‌گر فرهنگ ما بوده و اگر روزی موسیقی عاشیقی را فراموش کنیم، در واقع بخش عمده‌ای از رسانه‌های فرهنگی خود را به فراموشی سپرده‌ایم.
وی یادآور شد: عاشیق‌ها، راویان اخلاق، فرهنگ و سبک اصیل زندگی اسلامی هستند و لزوم حمایت از این موسیقی اصیل فولکلور در جامعه به‌شدت احساس می‌شود. 
عرفان پور با انتقاد از اینکه میراث فرهنگی استان، در حوزه موسیقی عاشیقی کار خاصی انجام نداده است، خاطرنشان کرد: حوزه هنری و شهرداری نام عاشیق‌ها را بر سر زبان‌ها آورده‌اند و موجب شده‌اند تا این موسیقی اصیل با زندگی مردم درهم آمیخته شود. 
وی با بیان اینکه همانگونه که حضور جوانان را در جشنواره به‌خوبی شاهد بودیم، تصریح کرد: مسیر موسیقی عاشیقی به جوانان سپرده می‌شود و استادان باید در انتقال تجربیات به نسل جوان همت کرده و جوانان را با موسیقی عاشیقی آشنا کنند./ایکنا
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار