معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و بانک‌ها، تمام تلاش خود را برای بازگرداندن واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید به کار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۷۳۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 14 April 2019
احیای واحدهای تولیدی راکد اولویت برنامه‌های مدیران آذربایجان‌غربی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی : در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» نام‌گذاری شده، تلاش خواهیم کرد چند پروژه کلیدی اقتصادی و تاثیرگذار در توسعه آذربایجان‌غربی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی احیای واحدهای راکد را از برنامه‌های مهم سال جاری در استان عنوان کرد و افزود: درسال‌جاری با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و بانک‌ها، تمام تلاش خود را برای بازگرداندن واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید به کار خواهیم گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران اشاره وخاطر نشان کرد: عملکرد دستگاه‌ها در پنجره واحد سرمایه‌گذاری، هر 15 روز بررسی می‌شود و با تاکید استاندار با دستگاه‌هایی که در کار سرمایه‌گذاران وقفه ایجاد می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد.

وی تسهیل کار سرمایه‌گذاری در استان را از جمله مهمترین اقدامات در راستای رونق تولید طی سال گذشته بیان کرد و افزود: ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری و الزام دستگاه‌های اجرایی دخیل در ارائه سریع مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران از جمله این اقدامات به شمار می‌رود که امسال نیز بهبود این روند را در دستور کار داریم.

حسینی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز تا تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسند که می‌توانند در ارتقای شاخص‌های صنعتی آذربایجان‌غربی موثر باشند.

وی بخش کشاورزی را از دیگر بخش‌های اثرگذار اقتصادی آذربایجان‌غربی دانست و اضافه کرد: ارتقای بهره‌وری و توسعه کشت‌های با نیاز آبی کم در این بخش از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاری‌های لازم با همراهی بخش خصوصی در این بخش تمهید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارآذربایجان‌غربی از اختصاص 14 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی به بخش صنعت آذربایجان‌غربی طی سال جاری با موافقت وزارت نیرو خبر داد و افزود: این تصمیم، مشکل آب صنعت استان را حل کرده و زمینه جذب سرمایه‌گذاران جدید را فراهم می‌کند.

وی بر توسعه زیرساخت‌های تجارت خارجی استان به ویژه در گمرکات و بازارچه‌های مرزی تاکید واظهار کرد: در این راستا بازارچه‌های تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت توسعه یافته است و بازارچه‌های دیگری به ویژه در شمال استان راه‌اندازی می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار