رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: شاگردم در «عصر جدید» رکورد کریس انجل را زد!/سفر عمران خان به ایران قطعی شد/سفر آیت‌الله نوری همدانی به مناطق سیل‌زده لرستان منتفی شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 13 April 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توصیه سعید جلیلی به ترامپ

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: توصیه من به ترامپ این است که یادداشت‌های التماس وزارت امورخارجه در جریان اشغال عراق را از طریق سفارت سوئیس را برای او بیاورند تا بخواند.

غرضی: مردم ما را حلال کنند

سیدمحمد غرضی وضع مدیریتی را پس از گذشت حدود چهل سال همچنان ایستا ارزیابی کرد و گفت: این را بدانید که هرچه پل و جاده و پروژه عمرانی دنبال کرده‌ایم، خیرش به مردم نرسیده است. مردم باید ما را حلال کنند. این سبک مدیریت به هیچ جایی نمی‌رسد!

رهبر انقلاب اجازه دهند «سپاه» تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کند

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران خطاب به ترامپ ادامه داد: تو هنوز سپاه را نشناخته‌ای. سپاه همچون کوه و جبل راسخ ایستاده و او انقلاب و دستاوردهایش را حفظ می‌کند. سپاه مطیع محض ولایت فقیه است و در ولایت ذوب است. در صف مقدم دفاع از کشور است و خادم مردم و پیشگام در رفع گرفتاری‌های آنهاست و به همین دلیل در دل مردم جا دارد. وی با بیان این‌که سپاه بازوی توانمند کشور است، گفت: آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن. اگر رهبر اجازه دهد سپاه می‌تواند با قدرت موشکی خود تلاویو را با خاک یکسان کند. امام جمعه موقت تهران پیرامون سیل جاری در کشور با بیان این‌که از ابتدای سال شاهد وقوع بارش‌های شدید و بی‌سابقه بودیم، گفت: متأسفانه وقوع سیل خسارت‌های زیادی به همراه داشت و تعدادی از هموطنان عزیز ما را کشته و هزاران تن مجبور به تخلیه شهرها شدند.

سفر عمران خان به ایران قطعی شد

دکتر محمد فیصل، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از سفر حتمی عمران خان به ایران در اوایل اردیبهشت ماه خبر داد. به گزارش روزنامه نوای وقت، منابع خبری از حضور عمران در ایران به مدت دو روز خبر دادند و گفته شده است در این سفر احتمالا وزرای امور خارجه، وزیر اقتصاد، وزیر محیط زیست و همین طور "زلفی بخاری" مشاور ارشد نخست وزیری پاکستان در امور پاکستانی‌های مقیم خارج از کشور در این سفر "خان" را همراهی می‌کنند.

تدبیر رسانه‌ای نشده سران قوا برای مقابله با تحریم

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه هنوز گزارش عملکرد سال ۹۷ صندوق توسعه ملی تکمیل نشده است، گفت: با وجود عدم اطلاع از منابع در اختیار صندوق توسعه ملی با تدبیر سران قوا در آبان ماه حدود ۱۲ درصد از منابع این صندوق جهت تخصیص به اثرات تحریم‌های ظالمانه و همچنین حوادث غیر مترقبه فریز شده است. به گفته حسینی، سهم صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ از منابع ارزی صادرات نفت حدود ۳۲ درصد بود که شورای هماهنگی سران قوا در آبان ماه سال قبل تصمیم گرفت برای مقابله با اثرات تحریم‌ها حدود ۱۲ درصد کل سهم سالیانه صندوق توسعه از درآمد‌های نفتی را ذخیره کند. وی افزود، هم اکنون این سهم در حساب جداگانه‌ای نگهداری می شود و از این حیث یک فضای اطمینان مناسب برای مقابله با اثرات تحرم و حوادث غیر مترقبه ایجاد شده است. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحث برداشت از این حساب جداگانه برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از سیل اخیر مطرح شده است.

درخواست آیت الله مکارم از دولت

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در کنار درس و بحث‌های حوزوی، نوشتن و سخنرانی کردن را تمرین کنید تا بعد از تسلط بر مبانی بتوانید از علم خود به بهترین شکل ممکن بهره بگیرید. وی با بیان این که دشمنان برای نابودی اسلام برنامه‌های متعددی دارند، افزود: دشمن در این عرصه تمامی امکانات و سرمایه‌های خود را به کار گرفته؛ یکی از ابزار‌های آن‌ها فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. این استاد برجسته حوزه شبهه پراکنی از طریق فضای مجازی را دستور کار دشمنان دانست و گفت: دولت باید در خصوص فضای مجازی حساسیت ویژه نشان دهد، متأسفانه عزم جدی برای ساماندهی این فضا دیده نمی‌شود.

ترامپ: ملک سلمان از بوسیدن دست همسرم دست نمی‌کشید!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فاش کرد در سفر خود به عربستان مجبور شده برای توقف بوسیدن دست ملانیا همسرش توسط ملک سلمان وارد عمل شود. مجله نیوزویک به نقل از دونالد ترامپ که در جمع شماری از قانونگذاران و حامیان مالی بالاتر از ده هزار دلار به برنامه انتخاباتی‌اش سخنرانی می‌کرد، نوشت: وقتی در مه 2017 به عربستان سفر کردم دستیارانم به ملانیا گفته بودند ممکن است ملک سلمان حاضر به دست دادن با او نباشد. به گزارش اعتمادآنلاین، او در این رابطه افزود: وقتی به آنجا رسیدیم پادشاه عربستان در پایین پلکان هواپیما منتظر ما بود با او دست دست دادم، بعد از من ملانیا دست خود را به سوی ملک سلمان دراز کرد، او دستش را گرفت و سه بار آن را بوسید. بعد از آن من به او گفتم: جناب پادشاه بس است 3 بار بوسیدن کافی است.

علم الهدی: یک دیوانه غول بی‌شاخ و دمی مثل رئیس جمهور آمریکا به سپاه توهین می‌کند

آیت‌الله علم‌الهدی، خطیب جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: این دو خصوصیت را مردم ما در سپاه حاضر و ناظر بودند که هیچ قدرتی جلودار سپاه نیست و هیچ توانی جریان سپاه و پاسدار را مانع نمی‌شود و خاصیت دیگر را نیز مردم ما در عرصه خدماتی و دفاعی ناظر بودند که کار سپاه و پاسدار مرز ندارد. تا کجا باید رفت؟ در فرهنگ سپاه نمی‌شود، نداریم و تا جایی که همه چیزش را بدهد می‌رود و اگر تا مرز شهادت، ایستاده و مقاوم است. علم الهدی عنوان کرد: یک دیوانه غول بی‌شاخ و دمی مثل رئیس جمهور آمریکا به سپاه توهین می‌کند و ملت می‌خروشد زیرا 40 سال این مردم در عرصه خدمت و دفاع سپاه را دیده‌اند و شناخته‌اند؛ این حرکت احمقانه رئیس جمهور آمریکا اگر برای مصرف داشتن این حرکت در داخل کشور بود که شکست ذلت‌باری خورد و قصه به عنوان یک اهانت و تحقیر نسبت به سپاه درآمد و از سوی دیگر، مانور محبوبیت سپاه توسط ملت نمایانده شد.

برگزاری استانی انتخابات مجلس منتفی شد؟

عباسعلی کدخدایی گفت: موضوع استانی شدن انتخابات در مجلس در حال بررسی بوده و هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده است. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به شایعه رد شدن استانی شدن انتخابات گفت: این موضوع صحت ندارد و این مصوبه در مجلس در حال بررسی بوده و هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده است./ باشگاه خبرنگاران

 

شاگردم در «عصر جدید» رکورد کریس انجل را زد!

بهروز کریمی، پدر شعبده‌بازی ایران گفت: سعید فتحی روشن، هنرجوی من بوده و رشته منتال را پیش من یاد گرفته است. محمد حیدری و محمد خواجی که پازل زندگی را اجرا کردند و کامیار یاراحمدی معروف به خلیفه که نبضش را در برنامه متوقف کرد هم از اعضای انجمن هستند. کاری را که خلیفه روی صحنه انجام داد با مشورت من اجرا کرد؛ کاری که بسیار شگفت‌انگیز بود و حتی رکورد کریس انجل را هم زد اما متأسفانه داوران کار متفاوت او را درک نکردند./مهر

سفر آیت‌الله نوری همدانی به مناطق سیل‌زده لرستان منتفی شد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سفر آیت‌الله نوری همدانی به مناطق سیل‌زده لرستان در برخی رسانه‌ها گفت: انجام این سفر تا اطلاع ثانوی منتفی است. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن اکبری در گفت‌وگو با تسنیم در قم، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سفر آیت‌الله نوری همدانی به مناطق سیل‌زده لرستان در برخی رسانه‌ها اظهار داشت: این خبر مربوط به چند روز گذشته بوده و فعلاً این سفر منتفی است. مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم افزود: معظم له قصد سفر به این مناطق را در دستور کار خود داشتند و بنا بود که به مناطق سیل‌زده لرستان سفری داشته باشند اما انجام این سفر تا اطلاع ثانوی منتفی است. وی با بیان مشخص نبودن زمان سفر آیت‌الله نوری همدانی به منطقه لرستان گفت: این سفر در نخستین فرصت انجام خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که این سفر چه روزی باشد.

توصیه‌های احتیاطی انگلیس به شهروندان خود هنگام سفر به ایران

وزرات امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای توصیه‌هایی برای شهروندان خود داشت تا به برخی مناطق ایران سفر نکنند و در صورت سفر کردن به ایران نیز برخی اصول را رعایت کنند. این بیانیه به تمامی شهروندان انگلیسی درباره سفر به مناطقی از جمله صد کیلومتری محدوده مرزی ایران و افغانستان، ده کیلومتری محدوده مرزی ایران و عراق، استان سیستان و بلوچستان و محدوده شرقی محور بم به جاسک که شامل شهر بم نیز می‌شود، خودداری کنند. این بیانیه مدعی شد که خطر "بازداشت خودسرانه" شهروندان انگلیسی و به خصوص شهروندان دو ملیتی انگلیسی-ایرانی در ایران وجود دارد و از شهروندان این کشور خواسته تا "خطر سفر به ایران" را با دقت در نظر بگیرند./ ایسنا

برای چند بشکه نفت جان دیگران را به خطر نمی‌اندازیم

بیژن نامدار زنگنه در سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز اولی که خوزستان گرفتار سیلاب شد، تأکید کردم که همه امکانات مجموعه وزارت نفت در خدمت کاهش آسیب ها و دردهای مردم باشد و در این زمینه از روز گذشته نیز نماینده ای را به استان فرستاده ام تا پیگیر اقدامات وزارت نفت در استان خوزستان باشد. دور تا دور همه تأسیسات نفتی ما در تالاب هورالعظیم آب است و جایی وجود ندارد که بدون آب باشد. دولت، رئیس جمهور، وزارت نفت و مدیریت استان نیز چنین نظری نداشته است زیرا همه چیز در خدمت مردم است. هیچ انسان با شرافتی برای تولید چند هزار بشکه نفت به دنبال آن نخواهد بود تا به مردم خسارتی وارد شود. ما حتی بر روی مسائل زیست محیطی نیز حساسیت داریم تا از این نظر نیز مشکلاتی برای محیط زیست به وجود نیاید زیرا مردم قرار است پس از سیلاب نیز در مناطق هورالعظیم زندگی کنند. در همه جهت ها امکانات وزارت نفت تحت مدیریت ستاد بحران استان است تا شرایط سیلاب خوزستان را پشت سر بگذاریم.

پاپ پای رهبران طرف‌های درگیر در جنگ داخلی سودان جنوبی را بوسید

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان روز پنجشنبه در حرکتی نمادین، پای رهبران طرف هایی را که در جریان جنگ سودان جنوبی با یکدیگر درگیر شده بودند بوسید. رهبر کاتولیک های جهان از رهبران طرف های درگیر در جنگ سودان جنوبی خواست از وقوع دوباره منازعه نظامی در این کشور جلوگیری کنند. سالوا کیرمایاردیت، رئیس جمهوری سودان جنوبی و ریک ماچار، معاون سابق او که رهبر گروه شورشی در جریان جنگ داخلی سودان جنوبی بود در این دیدار حضور داشتند. جنگ داخلی سودان جنوبی تابستان گذشته با امضای توافقنامه آتش بس بین رئیس جمهوری سودان جنوبی و رهبر اصلی ترین گروه شورشی در این کشور به پایان رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار