امروز خبرنگاران آذربایجان‌غربی در تور خبری یک روزه، از روند ساماندهی رودخانه‌ها و حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه بازدید کردند.
کد خبر: ۷۳۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 April 2019

امروز خبرنگاران آذربایجان‌غربی در تور خبری یک روزه، از روند ساماندهی رودخانه‌ها و حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه بازدید کردند.


نازلو چای
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۲۰:۰۰

 مدیرمنابع آب نوشین‌شهر و انزل در بازدید اصحاب رسانه از رودخانه نازلوچای تصریح کرد: حوزه رودخانه نازلو از سرو و مارمیشو منبعث شده و 55 کیلومتر حوزه عملکرد مدیریت منابع آب است.

علی احمدی گفت: در سال‌های 96 و سال گذشته 21 کیلومتر لایروبی نازلوچای انجام شده و امسال نیز 2.2 کیلومتر اجرا شده است و اگر اعتباری برای آن پیش‌بینی شود، 18 کیلومتر نیز نیاز به لایروبی دارد.

در پایان، خبرنگاران آذربایجان غربی از آب‌بند مرنگلو که اراضی کشاورزی 17 روستا از این کانال تامین شده و 800 متر لایروبی آن در تابستان سال گذشته انجام شده بود، بازدید کردند.

شهر چای
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۸:۰۰

 

خرم مدیر منابع آب ارومیه در تور خبری بازدید از حوضه های آبریز دریاچه ارومیه:

در بازه ۲۰ روزه سال جاری با همکاری مدیریت بحران و فرمانداری ارومیه مجموعا یک هزار و ۶۹ ساعت لایروبی از مسیر انهار و رودخانه های سطح چهار بخش مرکزی، سیلوانا، صومای و برادوست و انزل با طول ۱۲ کیلومتر و حجم ۸۴ هزار مترمکعب صورت گرفته است.

 در سال ۹۶ بالغ بر ۶۰ کیلومتر لایروبی با حجم ۴ هزار و ۱۹ متر مربع و در سال ۹۷ نیز ۱۳۰ کیلومتر لایروبی با حجم ۷ هزار و ۱۹ متر مکعب در سطح انهار و رودخانه های شهرستان ارومیه انجام داده ایم/ولات نیوز

 بازدید از عملیات لایروبی رودخانه شهرچای در روستای میاوق

باراندوز چای
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۵:۰۰

در ادامه خبرنگاران استان از رودخانه باراندوزچای بازدید کردند،«خرم» با اشاره به اینکه یک هزار و 100 متر لایروبی از 9 فروردین امسال با همکاری مردم و شوراها در این رودخانه انجام شده است اظهار کرد: از سال 94، هشت کیلومتر از دریاچه به سمت بالادست لایروبی شده و سه کیلومتر از آن باقی مانده و به دست پیمانکار سپرده می‌شود.

در ادامه اصحاب رسانه از رودخانه فصلی درین‌قلعه در بالادست روستای بالانج بازدید کردند، براساس اعلام مدیرمنابع آب ارومیه، اگر در سالیان گذشته لایروبی این رودخانه انجام نمی‌شد، در بارندگی‌های اخیر سیل اتفاق می‌افتاد.

خرم بیان کرد: در 12 اسفند سال گذشته و پیش از بارش باران و وقوع سیلاب، با توجه به اینکه احتمال جاری شدن سیلاب پیش‌بینی شده بود، یک کیلومتر از آن لایروبی شد و هم اکنون 500 متر آن باقی مانده است.
وی افزود: با توجه به اینکه عملیات لایروبی این رودخانه با مشارکت مردم، دهیاری و ادارات در تامین وسایل مورد نیاز انجام شده بود، هزینه خاصی در بر نداشته است.

روضه چای
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۱:۰۰

مدیر منابع آب ارومیه در بازدید اصحاب رسانه از رودخانه فصلی روضه‌چای اظهار کرد: طول این رودخانه 74 کیلومتر است و تاکنون 17 کیلومتر آن لایروبی شده و ادامه دارد.

حسن خرم تصریح کرد: 10 کیلومتر از رودخانه روضه‌چای نیز در بازه‌های زمانی بحرانی لایروبی می‌شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار