معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه از چهار سال گذشته تلاش برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: با توجه به اقدامات در دست اجرا، راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به 38 درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۷۳۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ 10 April 2019
راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان سال به 38 درصد خواهد رسید

به گزارش تابناک آذربایجان غربی هومن حائری امروز در جلسه بررسی مشکلات برق آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از چهار سال گذشته تلاش برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اقدامات در دست اجرا و تبدیل توربین‌های گازی به بخاری نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به 38 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ایجاد بخش بخار در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با جدیت در سال جاری پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در کنار آن باید ظرفیت تولید توربین های گازی نیز افزایش یابند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: اضافه شدن بخش بخار به نیروگاه‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت شده و از سوی دیگر در خصوص مسایل زیست محیطی هم اثرات منفی نخواهد داشت و در مجموع صرفه اقتصادی نیز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیگیری‌ها برای اضافه شدن بخش بخار به نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با جدیت دنبال می‌شود، افزود: برای انتقال برق تولیدی این نیروگاه نیز نیاز به خط انتقال و ایجاد پست‌های جدیدی است که با تکمیل رینگ انتقال 400 کیلو واتی دور دریاچه ارومیه نیز این مشکل برطرف خواهد شد.

حائری اضافه کرد: رینگ انتقال دور دریاچه ارومیه 7 تا 8 سال است که ناقص باقی مانده و امسال پیمانکار مربوطه باید عملیات اجرایی آن را به اتمام برساند.

وی خاطر نشان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی ارومیه با اضافه شدن بخش بخار به ظرفیت تولیدی یک هزار و 500 مگاواتی خواهد رسید که میزان هزینه‌کرد دولت نیز از پنج هزار و 500 میلیارد تومان به هفت هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه بزرگترین سرمایه‌گذاری دولتی در آذربایجان‌غربی است، اذعان کرد: با اضافه شدن 500 مگاواتی ظرفیت تولید با افزودن بخش بخار به این نیروگاه، حدود یک میلیارد مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل رینگ انتقال برق دور دریاچه ارومیه و شبکه توزیع کمربندی ارومیه در بروکراسی اداری بین ارومیه، تبریز و تهران گیر کرده است، از وزارت نیرو خواست سریعا در این زمینه تصمیمات نهایی را اتخاذ و عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

نادر قاضی‌پور اضافه کرد: در بحث شبکه توزیع برق کمربندی ارومیه، طبق توافقات باید شهرداری زمین مناسب برای جانمایی تیربرق‌ها و پست‌ها توزیع برق ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: امورات مربوط به برق چه با هزینه شهرداری و یا دولت با سرعت انجام شده و مشکلات خاموشی تحمیلی مانند سال گذشته را شاهد نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار