گزارش حاکی از آن است ، این خانم 35 ساله به همراه تعدادی از اهالی روستا , بمنظور برداشت گیاهان خوراکی کوهی به ارتفاعات مشرف به روستا عزیمت نموده بود که ناخودآگاه , مورد حمله حیوان وحشی قرار گرفته است
کد خبر: ۷۳۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 10 April 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها خبرهای پر مخاطب مربوط به سیل و ویرانگری های آن است که البته مهمترین دلیل خسارات سیل ناشی از ورود آن به مناطق مسکونی ، دست درازی به طبیعت عنوان شده است. اما خبری دیگر که این روزها به تیتر برجسته رسانه ها تبدیل شده است ، هجوم غارتگرانه افراد سودجو به منابع گیاهی کوهی و طبیعی است که گویا هیچ اراده ای برای مقابله با این تخلف آشکار وجود ندارد! اما گویا در این مورد طبیعت هم همانند سیل ، قصد انتقام از افراد سودجو و متعرض به خود را دارد! 
شروع فصل بهار و هجوم برخی افراد برای برداشت از منابع گیاهی کوهی و طبیعی ، باعث ورود ناخودآگاه این افراد به قلمرو حیاط وحش می شود به گونه ای که گاها وحوش برای دفاع از قلمرو خود ، به انسان حمله می کنند! مانند آنچه که در منطقه پاتاوه شهرستان بویراحمد رخ داد.
 
حمله خرس به یک زن در دفاع از قلمرو خود!
 
بنابر این گزارش درپی  حمله حیوان وحشی به یک خانم در ارتفاعات مناطق آزاد مشرف به روستای حمید آباد بخش پاتاوه , در بیستمین روز از فروردین ماه 98 , معاون فنی و فرمانده یگان حفاظت با حضور دربخش اورژانس بیمارستان  شهید بهشتی یاسوج از وی عیادت کردند.
گزارش حاکی از آن است ، این خانم 35 ساله به همراه تعدادی از اهالی روستا , بمنظور برداشت گیاهان خوراکی کوهی به ارتفاعات مشرف به روستا عزیمت نموده بود که ناخودآگاه , مورد حمله حیوان وحشی قرار گرفته و بیشتر از ناحیه سر وصورت دچار خراشیدگی شده است.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان به مردم استان و طبیعت گرد توصیه کرد ،هنگامیکه به طبیعت می روند مواظب باشند ناخوداگاه به لانه و آشیانه حیات وحش نزدیک نشوند که حیات وحش برای دفاع از لانه و آشیانه و احیانا" بچه های خود به اجبار حمله نموده تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
کارشناسان محیط زیست در این خصوص اعلام کرده اند : این حمله ها بیشتر بصورت جزئی و صرفا" بخاطر دور نمودن فرد از محل زیست حیوان اتفاق می افتد ,درصورتیکه به محل زیست حیوانات وحشی نزدیک نشویم شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.  
برچسب ها: حمله خرس ، خرس ، طبیعت ، پاتاوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار