کد خبر: ۷۳۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ 07 April 2019

به زبان لری گفت:« آدم کم شانس ار سوار شتر اوی سی گرس» لرستان در شرایط عادی دو نیمه از مابقی استانها در رقابت توسعه عقب بود و این سیل هم که آمد از ادامه رقابت جاماندیم و حذف شدیم. ترکیب فقر، عقب ماندگی و بی توجهی برای نابودی هر شهر و استانی کفایت می کند دیگر نیازی به سیل نبود. اگر چه با تن و دل خسته از سیلاب گذر کردیم و می دانیم« ایما هم خدایی داریم» اما این رسمش نبود!

خبرهای وقوع سیل در معمولان و پلدختر لرستان این روزها در صدر اخبار قرار دارند. خانه های به گل نشسته! خانواده هایی سوگوار و کشاورزانی که به خاک سیاه نشسته اند! شهرهایی که در معرض نابودی کامل اند، جاده و پل هایی که از بیم رفت و در روزهایی که کشور در تامین پیاز و مرغ مانده، میلیاردها تومان خسارت به لرستان به بار آمد. چه زنان و کودکانی که در گِل و لای مدفون نشدند! بیل و کیسه های شن هم کارساز نبود.

حالا همه ایران لرستان شده تا کمک حال مردمانی باشند که به سختی و نداری خو گرفته اند. دستشان گرچه خالی است اما تا دلتان بخواهد نجیب اند و سخت کوش و قانع. این روزها حال دلشان خوب نیست. خودشان هم می دانند که « هر تنگی بی خوشی دپی داره» اما چشم انتظار همراهی ما هستند تا گذر کنند از این توفان سیل! گذر کنند از کوچه پس کوچه های گل و لای تا برسند به ساحل امن آرامش... هر چند نسبی و موقت!

مادران و کودکان لرستانی امروز بیش از به اشتراک گذاشتن ویدئوهای سیلاب و عکس گِل و لجن و فحش دادن به حکومت، نیازمند لباس و شیرخشک و شیشه شیر هستند تا بتوانند جریان زندگی را در این روزهای نخست سال تجربه کنند. لایک و جملات جگرسوز و استورهای فیلسوفانه دوای دردشان نیست.

بچه هایی از میان خودتان، فرزندان شما، در قالب پویشی تحت عنوان #انسانیت۴ چند روزی است در موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه دست به کار شده اند تا از درد و آلام لرستان مثل گلستان کم کنند. فردا هم در سالن شرکت توزیع نیروی برق در خیابان ارتش از ساعت ۱۷ میزبان بانوان ارومیه ای هستند تا گلریزانی برپا کنند برای تامین شیرخشک و لباس کودکانه و شیشه شیر! این بحران باز یادمان انداخت که برای بقا باید کنار هم بمانیم کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار