امام جمعه ارومیه
جلسه هم اندیشی کارشناسان برنامه های معارف اسلامی صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی با حضور آیت ا... سید علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و جمعی از روحانیون برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 07 August 2015

جلسه هم اندیشی کارشناسان برنامه های معارف اسلامی صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی با حضور آیت ا... سید علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و جمعی از روحانیون برگزار شد.

دراین جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، از صدا وسیما به عنوان ابزاری مناسب برای تبلیغ دین و معارف اسلامی یاد کرد و گفت: رسانه ملی تنها رسانه ای است که تقویت ایمان و معنویت در بین آحاد مردم از اولویت های برنامه سازی آن بوده و نیازمند است روحانیون و کارشناسان برنامه های دینی و مذهبی از این فضا جهت تبلیغ استفاده نمایند .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و استفاده از کارشناسان جدید ، توجه به بحث محتوایی برنامه ها و بهرمندی از شیوه های جدید برنامه سازی را از شاخصه های اصلی برنامه­های صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان دانست و بر تولید هنرمندانه برنامه های معارفی و آسیب شناسی دقیق آنها تاکید نمود.

حضرت آیت ا... سیدعلی اکبر قریشی یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه با اشاره به آیات و روایات، تعلیم آموزه های دینی را یاد آور شد و عالمان دینی را به طرح مباحث جذاب در برنامه توصیه نمود. وی با اشاره به نقش مهم اهل بیت (ع) ، تبلیغ آموزه های دین را از ماموریت های اصلی روحانیون برشمرد و افزود : صدا و سیما از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در این راستا برخوردار است که لازم است از این ظرفیت در اعتلای فرهنگ اهل بیت استفاده شود .

مهندس مجرد مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی هم در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه کارشناسان مذهبی با برنامه های رسانه استانی به هجمه دشمنان در فضای مجازی و وجود شبکه های ماهواره ای که اعتقادات مردم بویژه جوانان را هدف قرارداده اند اشاره کرد و گفت : با وجود رقبای زیاد ، ضمن غنی نمودن محتوای برنامه های شبکه استانی در حفظ و جذب مخاطبان جدید تلاش میکنیم. مدیر کل مرکز آذربایجان غربی افزایش مخاطب، تولید محتوای با غنای بیشتر و اثر گذار ، برنامه های جذاب و مخاطب پسند را از رویکرد های رسانه ملی در دوره جدید نام برد .

وی ارتقاء معرفت دینی ، اخلاق فاضله و رفتار دینی و سبک زندگی اسلامی را در چارچوب معارف اسلامی از اهداف رسانه ملی بر شمرد و گفت : رسانه استانی دراین راستا نیازمند کمک و مساعدت همه کارشناسان مذهبی است .

در ادامه این نشست تعدادی از کارشناسان مذهبی رسانه در جهت تقویت برنامه های شبکه استانی دیدگاههای خود را بیان نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار