آن گونه که پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد، موج بارشی که در روز‌های اخیر بسیاری از نقاط کشورمان را در بر گرفته و بحران آفرینی می‌کرد، در حال خروج از جغرافیای میهن مان است، اما پیش از خروج، قرار است بخش‌های دیگری از کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۷۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 27 March 2019
آن گونه که پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد، موج بارشی که در روز‌های اخیر بسیاری از نقاط کشورمان را در بر گرفته و بحران آفرینی می‌کرد، در حال خروج از جغرافیای میهن مان است، اما پیش از خروج، قرار است بخش‌های دیگری از کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش «تابناک»، این در حالی است که ظاهرا اوضاع در نخستین خطه متاثر از سیلاب در روز‌های اخیر، تازه در حال رو به راه شدن است؛ حال و روز مناطق سیل زده استان گلستان در شمال کشورمان که امروز شاهد حضور رئیس جمهور خواهند بود، هر چند یکی از آخرین خبر‌های مخابره شده از این دیار، خبر غرق شدن یک قایق در گمیشان است که نشان می‌دهد.

این خبر تکمیل می شود...
 
 

سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران در خصوص وضعیت جوی کشور  گفت: تعداد استانهایی که دیروز متاثر از شرایط جوی قرار داشتند امروز وضعیت آرام تری دارند اما در تعدادی از استانهای کشور مجدد احتمال وقوع سیل وجود دارد. در استانهای هرمزگان، کرمان، جزایر خلیج فارس و خراسان رضوی و خراسان شمالی احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وی افزود: همچنین وزش باد در استانهای سمنان و قم و همراه باگرد و خاک در شرق استان کرمان و سیستان و بلوچستان را امروز شاهد خواهیم بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: هموطنان هشدارها را جدی گرفته و اگر قصد مسافرت دارند حتما تجهیزات کامل به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند. مسافران در مسیرهای حرکتی خود حتما از پلیس راه و دستگاه های امدادی وضعیت جاده را برای ادامه مسیر جویا شوند.

چگونگی پرداخت خسارت به خودروهای آسیب‌دیده از سیل
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۰:۵۱
 

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه آن دسته از خودروهایی که بیمه بدنه دارند طبیعی است که خسارتشان پرداخت خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهند داشت گفت: برای آن دسته از خودروهایی که بیمه بدنه نداشته‌اند هم در حال بررسی راه حل‌هایی هستیم تا بتوانیم به نحوی از مشکلاتشان کم کنیم.

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بررسی‌ها از ابعاد خسارت سیل آغاز شده است گفت: اکثر شرکت‌های بیمه‌ای به‌ویژه در استان گلستان و شرق استان مازندران بررسی‌های خود را از ابعاد خسارات وارد شده آغاز کرده‌اند؛ با این حال ارزیابی دقیق خسارات در واحدهای تجاری، مسکن، اثاثیه منزل، واحدهای صنعتی و خودروها زمانی به صورت قطعی می‌تواند انجام شود که آب فروکش کند.

او با بیان اینکه اکیپ‌های شرکت‌های بیمه‌ و شورای هماهنگی بیمه‌ای در مراکز استان‌ها مستقر شده‌اند ادامه داد: واحدهای مسکونی شهرستان‌های آق‌قلا و گنبد و روستاهای اطراف که تحت پوشش کمیته امداد و بنیاد مسکن بوده‌اند، همگی بیمه هستند که از این نظر بخشی از آسیب‌هایی که وارد شده است توسط شرکت‌های بیمه مشمول پرداخت خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی از دستور خود به شرکت‌های بیمه‌ برای ارزیابی سریع‌تر و پرداخت بخشی از خسارات به صورت علی‌الحساب خبر داد و گفت: در استان فارس که خسارات به خودروها مشخص‌تر است، این خودروها به پارکینگ منتقل شده‌اند. خودروهایی که بیمه شخص ثالث دارند، اگر حادثه منجر به فوت یا مصدومیت داشته باشند خسارت آنها محاسبه و پرداخت خواهد شد.

کاهش بارش در کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۰:۲۶
 

معصومه احمدیکارشناس سازمان هواشناسی از کاهش بارش‌ها در کشور خبر داد و گفت: چهارشنبه هفتم فروردین از گستردگی و شدت بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود. اما در مناطق شرقی کشور همچون استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان رضوی، بخش‌هایی از سمنان، همچنین جنوب کرمان و گلستان شاهد سیلاب و آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

وی افزود: در استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس نیز بارندگی‌های شدید، رعد و برق همراه با وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود. همچنین آب‌های جنوبی کشور مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب کشور گفت: از فردا این سامانه وارد کشور می‌شود و در اوایل هفته آینده تقویت خواهد شد که باید درباره این بارش‌ها به اخطار‌های سازمان هواشناسی توجه شود.

احمدی درباره نوسانات دما در کشور نیز افزود: از فردا روند نسبی افزایش دما در کشور را شاهد خواهیم بود، اما امروز نوسانات دما چندان زیاد نیست. هوا در تهران نیمه ابری و در جاده‌های اطراف آن مه آلود است. بارش‌ها در تهران خفیف خواهد بود و به تدریج قطع خواهد شد، اما با ورود سامانه جدید از فردا منتظر بارش در پایتخت خواهیم بود.

رئیس‌جمهور امروز به گلستان و مازندران سفر می‌کند
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۷:۰۰
 

رئیس‌جمهور به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده به گلستان و مازندران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (چهارشنبه، ۷ فروردین) به دو استان گلستان و مازندران سفر می‌کند و از نزدیک در جریان روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

طی روزهای گذشته به دلیل بارش مستمر باران در برخی استان‌های کشور از جمله استان‌های مازندران و گلستان، مردم شهرها و روستاهای این دو استان با مشکل سیل و آبگرفتگی شدید مواجه و متحمل خساراتی شده‌اند.

طغیان مسیل اصلی شهر مشهد
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۶:۵۳
 

رودخانه اصلی شهر مشهد عصر سه شنبه ۶ فروردین بعد از باز کردن دریچه‌های بند گلستان در پی بارش‌های اخیر طغیان کرد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار