جهانگیری گفت: با توجه به وجود رودهای بالادستی در تهران جاری شدن سیل متصور است.
کد خبر: ۷۲۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳ 26 March 2019

به نقل از مشرق نیوز اسحاق جهانگیری ساعتی پیش با حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران در استانداری تهران برگزار شد با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در کشور اظهار داشت: نحوه مدیریت حوادث برای کشور و مردم بسیار حائز اهمیت است از این‌رو همه مسئولان باید در شرایط جوی پیش آمده در کشور تلاش کنند تا آثار زیانبار ناشی از جاری شدن سیل احتمالی برای مردم کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی در مورد بارندگی‌های شدید در تهران بیان کرد: با توجه به وجود رودهای بالادستی در تهران جاری شدن سیل متصور است. 

جهانگیری با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه دستگاه‌ها، مدیران و شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای مواجهه با سیل در یکی دو روز آینده، تصریح کرد: به دلیل تراکم جمعیت تهران و وجود برخی اتوبان‌ها و تفرجگاه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها، وقوع سیل می‌تواند خسارات سنگین و غیرقابل جبرانی وارد کند و لازم است با حساسیت ویژه و آماده باش کامل و در نظر گرفتن کوچک‌ترین احتمال، تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم انجام شود.

 

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وقوع سیل در شیراز افزود: بحث امروز شیراز بسیار جدی بود که تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند اما در کمتر از ۲۰ دقیقه بحران مدیریت شد که در مورد سیلاب مازندران و گلستان نیز اگر مدیران تدبیر درستی اندیشیده بودند قطعاً تعداد تلفات جانی بسیار کمتر بود.

 

جهانگیری ادامه داد: باید به عنوان مسئولان مدیریت بحران، احتمال در وقوع حادثه را نادیده بگیرید و با هوشیاری کامل سیل احتمالی در تهران را مدیریت کنید و به عنوان مسئولان مربوطه باید نقاط خطرناک و حادثه‌خیز را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهید.

وی تصریح کرد: از امشب تا روز چهارشنبه تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران و نیروهای عملیاتی در شهر تهران در آماده‌باش کامل باشند و با تمام وجود از تهران حفاظت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار