استاندار آذربایجان‌غربی از وجود حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب برفاب در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این میزان حتی بیشتر از مصرف کل آب کشور است.
کد خبر: ۷۲۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷ 25 March 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری عصر امروز در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با تاکید بر آماده‌باش به فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها برای مدیریت هرگونه بحران احتمالی و سیلاب اظهار کرد: باید تمامی امکانات برای مدیریت بارش در هفته اخیر و روزهای آتی بسیج شوند.

وی گفت: فرمانداران و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران و همچنین مسؤولان دستگاه‌های مرتبط، ضمن آمادگی و حضور تمام وقت و میدانی، باید تمهیدات لازم برای بحران‌های احتمالی و سیلاب را بیاندیشند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هشدارهای سازمان هواشناسی باید از سوی مدیران و مردم جدی گرفته شود، افزود: مسؤولان پیش بینی‌ها و امکانات لازم برای مواقع اضطراری را در نظر داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به موارد پیشگیری از بحران سیل ادامه داد: مدیریت آب وارد شده به سدها و رودخانه‌ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در کنار ایجاد تاسیسات مناسب مهار آب در مناطق مختلف از جمله موارد پیشگیری از بحران سیل است که باید مدنظر مدیران مرتبط قرار گیرد.

شهریاری بر شناسایی مسیل‌ها و مناطق مستعد بحران در زمان بارش تاکید کرد و افزود: این موارد باید در ابتدای سال شناسایی شود تا امسال برای حل مشکل آنها تامین اعتبار کرده و عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با قدردانی از همراهی مردم استان در کمک به سیل‌زدگان استان گلستان افزود: مردم وظیفه خود را در حد توان انجام داده و مسؤولان نیز باید نگرانی شهروندان را در زمینه پیشگیری از حوادث مشابه در استان، برطرف کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی از وجود حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب برفاب در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این میزان حتی بیشتر از مصرف کل آب کشور است که باید مدیریت لازم را در خصوص استفاده صحیح از این نعمت خدادادی در دستور کار قرار داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار