امام جمعه ماکو با بیان اینکه رونق توليد ضامن رفع مشکلات اقتصادی و معيشتی کشور است، گفت: دشمن در هر برهه‌ای‌ از زمان در يک جبهه با ما در جنگ بوده و امروز نيز با اعمال تحريم‌های ظالمانه بر عليه ملت ايران، در جبهه‌ اقتصادی با ما می‌جنگد.
کد خبر: ۷۲۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 22 March 2019
رونق توليد ضامن رفع مشکلات اقتصادی و معيشتی کشور است

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه عید نوروز از فرهنگ‌های باستانی ملت ایران بوده و در آموزه‌های دینی مورد تأیید اهل بیت عصمت و طهارت واقع شده است، اظهار کرد: برخی از آداب و رسومی در عید نوروز شایع شده که هیچ‌گونه دلیل عقلی و یا دلیل نقلی معتبر از کتاب‌های آسمانی آن را تأیید نمی‌کند، بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم تا کم‌کم این نوع سنت‌ها را از جامعه اسلامی ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: از جمله آداب و رسوم خوبی که در عید نوروز داریم، دید و بازدید و صله ارحام است که هم در قرآن کریم و هم در روایات اهل بیت عصمت و طهارت مورد تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: همان‌طوری که طبیعت خودش را تغییر می‌دهد، انسان‌ها در این ایام سعی کنند ظاهر خودشان را تغییر دهند و به فکر تغییر باطن خویش نیز باشند، نفس خود را هم تغییر بدهند و از اوایل سال تحول و انقلابی در نفس خود ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید ضامن رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور است، عنوان کرد: دشمن در هر برهه‌ای‌ از زمان در یک جبهه با ما در جنگ بود، در برهه‌ای از زمان در جبهه‌ نظامی با ما جنگ می‌کرد، در برهه‌ای دیگر در جبهه‌ فرهنگی با ما جنگ را آغاز کرد و امروز نیز با اعمال تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت ایران، در جبهه‌ اقتصادی با ما می‌جنگد.

هاشمی با اشاره به آیه شریفه‌ای از قرآن، در خصوص تقویت تولید داخلی بیان کرد: برای پیشگیری از حمله‌ نظامی دشمن، مسلمانان باید خودشان را از نظر نظامی تجهیز کرده و آماده کنند و برای مقابله با جنگ اقتصادی نیز، باید تولید داخلی را تقویت کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «ما می‌گفتیم دشمن در حال جنگ با ماست، این را عده‌ای باور نمی‌کردند، امروز همه آن را باور می‌کنند و در این جنگ باید دشمن را شکست دهیم و به توفیق الهی دشمن را شکست خواهیم داد، اما مطالبه من از مجموع فعالان مختلف کشور، چه در بخش مسؤولان دولتی و چه در بخش‌های دانشگاهی مردمی و عمومی، چیز دیگری است و باید علاوه بر شکست دشمن بازدارندگی ایجاد کنیم».

هاشمی تصریح کرد: گاهی شما دشمن را شکست می‌دهید، اما دشمن منتظر فرصت می‌ماند و بعدا ضربه دیگری وارد می‌کند، این فایده‌ای ندارد و باید خود را به نقطه‌ای برسانیم که بازدارنده باشد، یعنی دشمن احساس کند نمی‌تواند در مسائل اقتصادی، به کشور ما ضربه وارد کند.

وی بار دیگر به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای فرمودند «سال گذشته یک سال پرماجرایی بود، اما ملت ایران به معنای واقعی کلمه به خوبی خود را نشان دادند و دشمنان، برای ملت ایران نقشه‌ها داشتند، اما صلابت، بصیرت ملت و نهایتا همت جوانان انقلابی نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد و در مقابل تحریم‌های شدید و بی‌سابقه‌ آمریکا و اروپا، ملت ایران، هم در عرصه سیاسی، هم در عرصه اقتصادی یک عکس‌العمل محکم از خود نشان دادند».

امام جمعه ماکو تصریح کرد: اما با وجود این، مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است، مخصوصا در ماه‌های اخیر، مشکل معیشتی مردم نیز زیاد شد و بخشی از این‌ها مربوط به تحریم‌ها است اما بخش اعظم این مشکلات به ضعف مدیریتی برمی‌گردد، همه‌ این‌ها حتما باید جبران شود و تدابیری اتخاذ شده، که انشاءالله این تدابیر در طول سال جاری باید به ثمر بنشیند و مردم نیز آثار آن را احساس کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال رونق تولید نام‌گذاری کردند و فرمودند «اگر تولید کشور رونق پیدا کند، هم مشکلات معیشتی مردم حل می‌شود، هم می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند و هم مشکل ارزش پول ملی را برطرف کند و هم همچنین ما را از بیگانگان بی‌نیاز کند، در عین حال که می‌تواند تا حدودی تورم کشور را محار کند».

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار