مدیرعامل تولیت شمس تبریزی در خوی گفت: در چهار سال گذشته اقدامات لازم برای مستندسازی ثبت بین‌المللی آرامگاه شمس تبریزی در یونسکو انجام شده است.
کد خبر: ۷۲۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 20 March 2019
مستندسازی برای ثبت آرامگاه شمس تبریزی در یونسكو/ ظرفیت جذب 5 میلیون گردشگر خارجی در خوی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدفتاح کبیری  در چهار سال گذشته برای طرح موضوع و ثبت بین‌المللی آرامگاه شمس تبریزی در یونسکو چهار همایش بین‌المللی و اقدامات لازم برای مستندسازی با تلاش مسؤولان شهرستانی و استانی انجام شده است.

وی افزود: احداث آرامگاه شمس تبریزی در سفر استانی دولت به خوی مصوب شده و الزاما تا پایان دولت دوازدهم باید مصوبات استانی دولت به اتمام برسند که آرامگاه شمس تبریزی از این طرح مستثنی نیست.

مدیرعامل تولیت شمس تبریزی در خوی ادامه داد: مشکل و معضل اصلی توسعه آرامگاه شمس تبریزی با تلاش تولیت، شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی با آزادسازی پلاک مجاور آرامگاه حل شد و دیگر مشکل معارض وجود نداشته و انتظار می‌رود با درایت دولت در سال آینده احداث این آرامگاه سرعت عمل بیشتری به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: در جلسات تولیت شمس تبریزی با مسؤولان کشوری، همواره بر ظرفیت جذب پنج میلیون گردشگر خارجی توسط آرامگاه شمس تبریزی با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در خوی تاکید می‌شود و این بیانگر فراگیر بودن آوازه شمس تبریزی در سطح ملی و بین‌المللی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار