رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: آغاز طرح حصارکشی مرز‌های پاکستان با ایران/ادعای ایندیپندنت: ایران تلفن همراه همسر و پسر نتانیاهو را هک کرد/اداره کل زندان‌های تهران هم ادعای هدایتی را رد کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 20 March 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علی صوفی: اصولگرایان هیچ جذابیتی برای مردم ندارند!

علی صوفی در این باره به خبرآنلاین گفت: ریزش رأی اصلاح طلبان به طور قطع رویشی در سبد رأی اصولگرایان نخواهد داشت، اما با توجه به حداقل رأیی که اصولگرایان دارند می‌توانند شانس پیروزی بیشتری در انتخابات داشته باشند، زیرا همیشه عدم مشارکت مردم در انتخابات فرصتی برای اصولگرایان و تهدیدی برای اصلاح‌طلبان بوده، از این نظر ریزش رأی اصلاح طلبان برای اصولگرایان فرصت است. وی در پاسخ به اینکه ریزش رأی اصلاح‌طلبان سر از کجا در خواهد آورد، ادامه داد: رای‌های ریزشی اصلاح طلبان سر از هیچ کجا درنخواهد آورد؛ به این معنی که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نمی‌شوند و مشارکت کم خواهد شد. صوفی درباره نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ریزش‌ها به حمایت از جریان‌های پوپولیست کشیده شود، تصریح کرد: خیر اینطور نیست، همیشه این طور بوده که آرا خاکستری به سبد اصلاح طلبان اضافه می‌شده، اما زمانی که آرا خاکستری حذف شود به سبد کسی ریخته نمی‌شود، بلکه از مجموع آرا حذف می‌شود به عبارتی جمعیت خاکستری منفعل شده و در انتخابات شرکت نمی‌کند.

وی با تأیید این که رأی اصلاح طلبان و روحانی ریزش داشته است، تأکید کرد: با این حال تأکید می‌کنم با توجه به اینکه اصولگریان به هیچ وجه جذابیتی برای مردم ندارند، امکان جذب آرای ریزشی اصلاح طلبان را نیز نخواهند داشت.

حضور بازنشستگان در نهاد ریاست جمهوری با چه مجوزی است؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از حسن روحانی رئیس‌جمهور خواست دلیل به کارگیری یا ادامه کار بازنشستگان در نهاد ریاست جمهوری با آنکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب و ابلاغ شده است چیست و با چه مجوزی است؟ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور تعدادی بازنشسته در نهاد ریاست جمهوری گفت: باید آقای روحانی در مورد به کارگیری یا ادامه کار بازنشستگان در نهاد ریاست جمهوری علیرغم تصویب و ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان توضیح دهد و بگوید این کار با چه مجوزی بوده است؟ وی گفت: طبق گزارش های واصله ده‌ها بازنشسته علیرغم مغایرت با قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهاد ریاست جمهوری مشغول به کار هستند به همین جهت باید نهاد ریاست جمهوری ضمن بررسی این موضوع اقدامات قانونی را در این خصوص انجام دهند. نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در صورت عدم ورود نهاد ریاست جمهوری به این موضوع اقدامات قانونی کرده و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهم کرد.

فائزه هاشمی: اگر بابا بود FATF در مجلس تصویب می‌شد

هشت سال آقای هاشمی و تا حدودی هم دوران اصلاحات، کشور تا حدودی مسیر خود را پیدا کرد و اگر می‌گذاشتند افکار آقای هاشمی ادامه پیدا کند، به یک ثبات نسبی دست پیدا می‌کردیم فائزه هاشمی در جدیدترین گفت وگوی مطبوعاتی اش با یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب گفته است: «درست است که بابا قدرت اجرایی نداشت، اما نفوذ، تأثیر و اقتداری داشت که برخی کار‌ها انجام می‌شد. اگر بابا بود احتمالا FATF در مجلس تصویب می‌شد و شاید به مجمع هم نمی‌کشید و پیش از آن تصویب می‌شد؛ نمونه‌اش «برجام» که در دوران حیات او تصویب شد.

آغاز طرح حصارکشی مرز‌های پاکستان با ایران

فرمانده گردان ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان گفت: این کشور طرح حصارکشی نوار مرزی مشترک خود با جمهوری اسلامی ایران را از هفته آینده اجرایی می‌کند. ژنرال «عاصم سلیم باجوا» طی سخنرانی در همایش توسعه معادن بلوچستان در شهر «کویته» افزود: تامین امنیت مرز‌ها اجتناب ناپذیر است، چون این روند با توسعه و ثبات ارتباط مستقیم دارد. وی اظهار داشت: تاکنون ۳۷۰ کیلومتر از نوار مرزی ایالت بلوچستان حصارکشی شده و قرار است مناطق مرزی پاکستان با ایران در منطقه نیز به زودی حصارکشی شود. سخنگوی ارتش پاکستان اوایل اسفندماه امسال اعلام کرد: این کشور برای تقویت امنیت مرز‌های مشترک، همکاری‌های بسیار عالی در تمام سطوح با جمهوری اسلامی ایران دارد. سرلشکر 'آصف غفور' سوم اسفندماه طی نشست خبری در شهر راولپندی در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: ما خواستار طرح موضوع حصارکشی با طرف ایرانی هم هستیم و اگر توافقی انجام شود حاضریم این کار را در مرز‌های مشترک دو کشور نیز انجام دهیم. خط مرزی ایران - پاکستان به فاصلهٔ ۹۵۹ کیلومتر (۵۹۶ مایل) است که این دو کشور را از یکدیگر جدا می‌کند. این مرز از نقطه تقاطع مشترک ایران، پاکستان و افغانستان آغاز می‌شود و خطی نسبتاً مستقیم به سمت جنوب شرقی را دنبال می‌کند تا به چشمه‌های آب گرمی برسد. در انتها، مرز به خلیج گواتر در دریای عمان ختم می‌شود.

ادعای ایندیپندنت: ایران تلفن همراه همسر و پسر نتانیاهو را هک کرد

یک روزنامه سعودی مدعی شد، ایران تلفن همراه همسر و پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هک کرده و هک تلفن بنی‌گانتز که اخیرا فاش شده، مربوط به چند سال پیش است. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر هک تلفن همراه «بنی گانتز» رئیس ائتلاف «کاحول لاوان» (آبی سفید) و نیز «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی توسط ایران، حالا روزنامه‌ای سعودی خبری جدیدی در این باره منتشرکرد. «ایندیپندنت عربی» مدعی شد، ایران تلفن همراه «ساره» و «یائیر» همسر و پسر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هک کرد تا مکالمات نتانیاهو را در منزلش شنود کند.


در ادامه این گزارش آمده، هک تلفن‌های ساره و یائیر چند ماه پیش انجام شده و این موضوع «رسوایی بزرگ برای امنیت سایبری اسرائیل» به شمار می‌رود. مشخص نیست اطلاعاتی که ایرانی‌ها به آن دست پیدا کرده‌اند، چه چیزی است. «تامیر پاردو» رئیس پیشین «موساد» در این باره اعلام کرد، مسأله افشای هک تلفن گانتز توسط ایران مانند «عملیاتی تخریبی» در زمان انتخابات است و در صورت کشف هک تلفن مقامی عالی‌رتبه، مصالح امنیتی در آن است که این موضوع مخفی بماند، زیرا به «امنیت اسرائیل» ضربه وارد می‌کند. وی افزود، در این موارد بسیار سخت است که هویت هکر‌های تلفن همراه یا رایانه شناخته شود. گانتز هفته جاری اعلام کرد، ماجرای هک تلفنش توسط ایران صحت ندارد و نتانیاهو این قصه را در آستانه انتخابات به رسانه‌ها داده است.

اولین جابجایی در قوه‌قضاییه؛ طبری از معاونت اجرایی حوزه ریاست رفت

با حکم حجت‌الاسلام رئیسی، باقری به عنوان سرپرست معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه‌قضاییه منصوب شد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با صدور حکمی، یوسف باقری را به جای اکبر طبری، به عنوان سرپرست معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه‌قضاییه منصوب کرد. باقری معاون اداری‌مالی دادگستری استان تهران است که به گفته غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، فعلا با حفظ سمت، در معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه‌قضاییه نیز مشغول به کار شده است.

اداره کل زندان‌های تهران هم ادعای هدایتی را رد کرد

داره کل زندان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای ادعای حسین هدایتی مبنی بر آزادی ۱۳ هزار زندانی توسط او را نادرست دانست. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: در پی اظهارات اخیر متهم حسین هدایتی دولابی فرزند علی اکبر در دادگاه رسیدگی به اتهامات وی مبنی بر کمک به آزادی تعداد ۱۳۰۰۰ نفر از زندانیان کشور به اطلاع عموم مردم شریف می‌رساند؛ نامبرده فوق در سال ۱۳۹۲ با واریز مبلغ سیصد میلیون تومان به منظور آزادی زندانیان نیازمند به حساب هدایای اداره کل زندان‌های استان تهران موجبات آزادی ۶۶ نفر زندانی را فراهم نموده که اسناد آن موجود است و ادعای نامبرده تکذیب می‌گردد.

بازدید رئیس ستاد مشترک از خطرناک‌ترین نقطه در سوریه

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان با ورود به عمق مناطق عملیاتی سوریه در دیر الزور، المیادین و البوکمال از نزدیک با مدافعان حرم، رزمندگان سوری و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار