رئیس جمهور گفت:‌ لایحه شکوائیه علیه آمریکا در خصوص تحریم با عنوان جنایت علیه بشریت توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه بزودی تدوین خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 18 March 2019
لایحه شکوائیه علیه آمریکا با عنوان جنایت علیه بشریت بزودی تدوین می‌شود

به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در سال 97 مردم ایران با وجود سختی ها و مشکلات، حماسه های بسیاری را آفریدند. در این شرایط دشمنان همه توان خودشان را علیه ملت ایران به کار بردند.

وی ادامه داد: در تابستان سالی که رو به پایان هستیم، مردم از لحاظ آب و برق در ساعاتی از هفته ها در مضیقه بودند. وزارت نیرو در این زمینه تلاش های خوبی را انجام داد و به واسطه رحمت الهی سال آینده کمتر شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ در سال گذشته 4 هزار مگابایت برق آبی خود را از دست دادیم و مردم به لحاظ کمبود آب و برق در مضیقه بودند.

وی ادامه داد: امسال در طول سالی که رو به پایان هستیم، 8 نیروگاه به مدار افزوده شد و شاهد بیش از 1200 مگابایت هستیم که این امر قدم بزرگی برای مان به شمار می رود. همچنین در زمینه آب یک و یک دهم میلیارد متر مکعب آب را مهار کردیم که در سال آینده مقدار بیشتری را مهار خواهیم کرد.

روحانی اظهار کرد: در سال 97 بیش از 1500 روستا را آب رسانی کردیم که سال آینده این مقدار را افزایش خواهیم داد.

وی بیان کرد: در سال97 گازرسانی را برای سه هزار روستا انجام داده ایم که این رقم را برای سال آینده افزایش خواهیم داد. همچنین همه روستاهای جمعیت بالای 10 خانوار دارای برق هستند.
رئیس جمهور کشور تصریح کرد: در سال جاری اتهاماتی بردولت وارد کردند که دولت برای حل مشکلات برنامه ریزی نمی کند در حالی که دولت با مشکلات مردم در تابستان آشنا بود به همین دلیل هشت نیروگاه را اضافه و یا آب ها را مهار کرد. حتی ما طرح های فاضلاب شهری را افزایش دادیم و برای تأمین برخی نیازمندی های بخش کشاوزی، بیش از 30 طرح فاضلاب و 9 بخش پالایش و تصفیه آب را به ثمر رساندیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به بدعهدی آمریکایی ها در تعهدات شان اشاره کرد و گفت:‌ مشکل دیگر کشورمان این است که دشمنان قسم خورده‌اند که با همه توان‌شان تلاش کنند تا مانع از پیشرفت زندگی ایرانیان شوند و به نوعی زندگی عادی مردم را بگیرند. آمریکایی‌ها بدون هیچ دلیلی از تعهدات شان خارج شدند و شدیدترین تحریم‌ها را بر ملت ایران اعمال کردند. آنها بر این تصور هستند که اگر تحریم‌ها و فشارها را بیشتر کنند، می‌توانند به ایران برگردند و هدف آمریکایی‌ها بیش از این نیست که می‌خواهند به تهران برگردند و بر مردم مسلط شوند.

روحانی ادامه داد:‌ این هدف امکان ناپذیر است، ملتی که در طول مبارزات ایستادگی کرده است، باز هم ایستادگی می‌کند و دشمن به این اهدافش نخواهد رسید هرچند تلاش‌هایی کرده است اما هیچ زمانی به هدف‌های موردنظر نرسیده است.

وی یادآور شد: کاروان تدبیر و امید مسیری را از سال 92 آغاز کرد. قله فتح مان روشن بود اما در این مسیر راهزنان به ما حمله کردند و قدری نظم در این مسیر متوقف شد تا به اندازه ای که کار برای مان سخت شد. قدرت هایی همچون آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه دست به دست هم دادند تا ملت را به زانو در بیاورند و انتقام چهل سال را از آنها بگیرد. در این مدت مشکلاتی در ارز و قیمت کالا برای مان ایجاد شد اما دولت نه تنها ناامید و خسته نشد،‌ بلکه به فکر حل مشکلات بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: زمانی که شاهد مشکلاتی در ارز بودیم، دائما به این فکر می کردیم که چگونه نابسامانی ها را مهار و کنترل کنیم. نسبت به فشارها و تحریم ها،‌ بخش های مختلف دولت همچون بانک مرکزی تا حدی تلاش کرد تا قیمت ارز را کنترل کند و نگذارند نابسامانی ادامه یابد و بی ترمز یک مهار نسبی انجام گرفت. البته این به آن معنا نیست که قیمت ارز متعادل است و ما به نقطه مطلوب رسیده ایم اما توانستیم این مشکل را تا اندازه ای مهار کنیم.

وی بیان کرد:‌ تورم ماه های شهریور و مهرمشکلاتی را برایمان ایجاد کرد. تورم ماه شهریور هفت واحد درصد بود که توانستیم این رقم را به یک و شش دهم برسانیم و تا اندازه‌ای تورم ماه را مهار کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ فشار و سختی هایی در برخی اقلام بر مردم وارد شد و مردم توانستند سالی را با سختی، فشار و مشکلات بگذرانند. دولت همه توان و قدرت را نسبت به آینده به کار گرفته است و نه تنها ناامید بوده بسیار بسیار امیدواریم.

وی با اشاره به وظایف رسانه ها اظهار کرد:‌ وظیفه مهم رسانه ایجاد امید بیشتر و وحدت است. با این دو اصل به آینده می توان امیدوار بود و آینده روشن را رقم زد و همه متحد باشیم. البته سختی هایی وجود دارد که می توان با این اصول از سختی ها عبور کرد.

روحانی در بخش دیگری از صحبت هایش به شکست های نقشه‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا تلاش‌های بسیاری علیه کشورمان انجام می‌دهد اما با شکست‌هایی روبرو می‌شود و به هیچ کدام از اهدافش نرسید؛ چراکه ما حساب شده و بر مبنای منافع ملی حرکت کردیم و هم اکنون مورد تحسین همه کشورها هستیم. به واسطه دقت و محاسبات مان در برجام توانستیم نقشه آمریکا را به هم بزنیم و آمریکا بر این تصور بود که با خارج شدن از برجام، ما هم خارج خواهیم شد و از آن سو او اروپا را علیه ما راضی خواهد کرد که در نهایت اروپا زیر بار آمریکا نرفت.

وی بیان کرد: امروز همه کشورها از لحاظ سیاسی، منطقه‌ای و حقوقی پشتیپان ایران هستند و در مقاطع مختلف از لحاظ حقوقی، موفقیت‌های خوبی را کسب کرده ایم تا جایی که در دادگاه بین المللی لاهه و اروپا رأی های خوبی را به نفع کشور به خود اختصاص دادیم و به نوعی آمریکا را شکست دادیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزیر دادگستری، وزیر امور خارج را مسئول تدوین لایحه شکوائیه ای با عنوان جنایت علیه بشریت را علیه آمریکایی ها و کسانی که در تحریم و اجرای تحریم دخالت داشتند، میکنم تا بتوانیم پس از تدوین لایحه آن را در دادگاه صالحه ببریم و مسائل را از آن دنبال کنیم. در این لایحه مسائل قضایی شفاف و روشن مشخص خواهد شد که در آینده چه اقداماتی را انجام دهیم.

وی بیان کرد:‌ در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند ابزار  جدیدی بودیم و در جلسه ای عنوان کردم که در این شرایط نیازمند فرمانده هستیم تا جنگ را همچون هشت سال جنگ تحمیلی اداره کنیم. پیشنهادی ارائه کردم مبنی بر اینکه فرماندهی جنگ را مقام معظم رهبری برعهده بگیرند و ما همگی تابع ایشان باشیم و دولت با همه توان فرامین ایشان را اجرا کنند. مقام معظم رهبری در جلسه خصوصی فرمودند که فرمانده این جنگ رئیس جمهور کشور باشد. ما بسترهای لازم را برای حل مشکلات فراهم کردیم و در این زمینه قدم های لازم را برداشتیم.

روحانی اظهار کرد:مقام معظم رهبری فرمودند که رؤسای سه قوه به همراه افرادی مشخص در شورای هماهنگی اقتصادی بنشینند و تصمیمات ضروری را اتخاذ کنند و تصمیمات جلسه برای همه لازم الاجرا باشد. این فرمایشات مقام معظم رهبری به نوعی دست ما را در برخی از مشکلات همچون ارز باز کرد.

وی بیان کرد: به ملت ایران می گویم که مطمئن باشند ما لحظه ای از توطئه های دشمن و مشکلاتی که دارند،غفلت نمی کنیم و با همه توان و در حد بضاعت مان مشکلات را حل می کنیم. بیست درصد به حقوق بازنشستگان و شاغل اضافه کردیم. در این هفته برای کارگران و امروز برای پزشکان هم تصمیم مناسب را اتخاذ کرد. همچنین برای اقشار مستعضف جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و حتی پشت نوبتی ها هم کمک های لازم را خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: پرداختی مان نسبت به چند سال گذشته بیش از چهار برابرشده است و البته باز هم نیازمندی آنها بیشتر از چیزی است که پرداخت می کنیم. همه توان مان برای سال آینده در راستای اشتغال، ‌ادامه تولید راه و در دسترس قراردادن کالای اساسی برای مردم است. امسال تا پایان سال 15 میلیارد تومان برای تأمین کالای اساسی مردم پرداخت کرده ایم و این اقدام برای سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برخی ها از شیوه مان ایراداتی گرفته اند که در سال آینده شیوه را تغییر خواهیم داد و مسیر را به درستی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور  تصریح کرد:‌ از ستاد حمایت و تعزیرات درخواست می کنم تا ‌بیش از گذشته در صحنه باشند. دولت با سختی برای رفاه مردم، ارز را تهیه و در نهایت گوشت خریداری می کند و این کالا به واسطه کشتی و هواپیما حمل و به مغازه می رسد. عده ای از افراد سالم و عادلانه آن را در اختیار مردم قرار می دهند و برخی دیگر گوشت را در پستوی مغازه پنهان می کنند. این امر به دور از انصاف است. البته اکثریت واردکنندگان، صادرکنندگان و کسبه های ما انسان های خوبی هستند اما در بین شان افرادی هستند که حقوق مردم را مراعات نمی کنند و به فکر منافع زودگذر خودشان هستند. در این مقطع باید ستاد حمایت و تعزیرات بیش از پیش فعال باشد قوه قضاییه و حتی مردم در این شرایط کمک کنند تا به راحتی از این مشکلات و مسائل عبور کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار