به نظر می‌رسد در دنیای کادیلاک چیزهای جالبی رخ می‌دهد. گفته شده از آغاز سال 2020 این خودروساز آمریکایی ساختار نام‌گذاری جدیدی را برای خودروهای خود تدارک می‌بیند.
کد خبر: ۷۲۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 18 March 2019

متأسفانه این نام‌ها مثل الدرادو خیال‌انگیز و جذاب نیستند بلکه نام‌های سه‌رقمی‌ای هستند که گشتاور پیشرانه‌ی آن خودرو را نشان می‌دهند و البته عددی رند شده می‌باشند. موضوع عجیب‌تر اینکه نام‌های جدید چسبانده شده در پشت خودروهای کادیلاک گشتاور پیشرانه را بر حسب نیوتون متر نشان خواهند داد. این در حالی است که آمریکایی‌ها معمولاً از واحد نیوتون متر برای گشتاور خودروها استفاده نمی‌کنند.


ظاهراً این خبر را رئیس کادیلاک آقای استیو کارلایل داده است. گفته شده استراتژی در نظر گرفته شده برای این نشان‌ها نمایش واضح‌تر قدرت در زمانی است که خودروهای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی پرفورمنس متفاوتی دارند. برای مثال خودروهای الکتریکی مزیت گشتاوری واضحی در مقایسه با پیشرانه‌های درون‌سوز دارند. ظاهراً گفته شده دلیل استفاده از واحد نیوتون متر هم جهانی بودن برند کادیلاک می‌باشد.


این سیستم نام‌گذاری جدید در خودروهای مدل سال 2020 کادیلاک پدیدار خواهد شد. این یک حرکت بسیار عجیب برای برندی لوکس است مخصوصاً اینکه شما می‌بینید چنین ساختار نام‌گذاری مبتنی بر قدرت در صنعت خودرو خیلی دیده نشده است. آئودی نیز در سال 2017 ساختار نام‌گذاری مشابهی را معرفی کرد که با دو رقم خود نشان‌دهنده‌ی محدوده قدرت محصولاتش بود. این سیستم کاملاً گیج‌کننده بوده و آئودی آن را در آمریکا عملیاتی نکرده است.


موضوع جالب اینکه سیستم نام‌گذاری کادیلاک در خودروهای سری V بکار نخواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار