رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی با تاکید بر تشدید دشمنی‌ها علیه اسلام در جهان غرب گفت که جامعه بین‌الملل از توصیف جنایتکار نیوزیلندی به عنوان یک «تروریست» خودداری می‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 17 March 2019
اردوغان از واکنش ضعیف غربی‌ها به حمله تروریستی نیوزیلند انتقاد کرد

، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سخنرانی در شهر ازمیر درباره جنایت اخیر در نیوزیلند گفت همه و در راس آنها، سازمان ملل جنایت نیوزیلند را ضد اسلام توصیف کرده‌اند اما از اینکه فرد جنایتکار را «تروریست مسیحی» توصیف کنند، خودداری می‌کنند.

وی حمله روز جمعه به دو مسجد در نیوزیلند را «تشدید دشمنی علیه اسلام» توصیف کرده و از کشورهای غربی خواست تا اقدامات فوری برای جلوگیری از وقوع فاجعه‌های دیگری اتخاذ کنند.

اردوغان پیش از این نیز در پیامی در توییتر به شدت حمله به مسلمانان در نیوزیلند را محکوم کرد و گفت که این حمله نمونه دیگری از تشدید نژادپرستی و خصومت با اسلام است.

دو روز پیش در جریان حادثه تروریستی در «کرایست‌چرچ» نیوزیلند ۵۰ مسلمان حین اقامه نماز جمعه کشته و تعدادی نیز مجروح شدند. حمله به مساجد شهر کرایست‌چرچ با  جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر، مرگبارترین تیراندازی در تاریخ نیوزلند به شمار می‌رود. این عملیات تروریستی با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد، اما سیاستمداران غربی عمدتا به صدور بیانیه‌هایی در محکومیت کشتار بسنده کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار