رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 موقوفه به مساحت 16 هزار و 132 مترمربع با صلح و سازش از دست متصرفان خارج شده و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۲۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 17 March 2019

6 موقوفه در سردشت از دست متصرفان خارج شد/اجرای 37 طرح عمرانی در مساجد
به گزارش تابناک آذربایجان غربی رحمان شمسی اظهار داشت: امسال 37 طرح عمرانی در رابطه با مساجد در شهر و روستا‌های محروم و مرزی این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها روستا‌های محروم و نقاط کم‌ برخوردار شهری مد‌نظر بوده و در این راستا سه میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت تصریح کرد: این طرح‌های عمرانی شامل دو طرح غسالخانه، چهار طرح خانه عالم، دو مورد سرویس بهداشتی، دو مورد وضو‌خانه، دو طرح محوطه‌سازی و 25 طرح مرمت و باز‌سازی مساجد بوده است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها در 26 روستای دارای دهیاری و چهار طرح در شهرها اجرا شده است که هفت مورد نیز در روستا‌های فاقد دهیاری و بر‌اساس عقد تفاهم و با مشارکت فرمانداری و بخشداری‌ها بوده است.

شمسی در رابطه با آمار موقوفات رفع تصرف شده نیز تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 6 موقوفه به مساحت 16 هزار و 132 مترمربع با صلح و سازش از دست متصرفان خارج شده و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: ارزش این تعداد موقوفات رفع تصرف شده بر اساس گزارش کارشناسان 13 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اظهار کرد: هشت هزار متر‌مربع باغ انگور، هشت هزار متر‌مربع زمین کشاورزی، دو باب مغازه سه دهنه به مساحت 12 متر‌مربع، یک باب ساختمان مسکونی دو طبقه به مساحت120 متر‌ مربع در داخل شهر سردشت به همراه یک مغازه تجاری از جمله موقوفات باز‌پس‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، امسال همچنین 11 موقوفه قدیمی نیز در سطح این شهرستان شناسایی شده است و همچنین در سردشت تعداد 382 موقوفه و 610 رقبه وجود دارد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار