مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل به قطب تولید پوشاک کشور را دارد گفت: با حمایت از شبکه پوشاک مشاغل خانگی و حمایت از سایر شبکه‌های هم راستای ایجاد شده در زمینه پوشاک می‌توان استان را به قطب تولید پوشاک تبدیل کرد.
کد خبر: ۷۲۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 17 March 2019

آذربایجان‌غربی به قطب تولید پوشاک کشور تبدیل می‌شود
به گزارش تابناک آذربایجان غربی در نشست مشترک مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با سرپرست جهاد دانشگاهی استان بر حل مشکلات مالی تسهیل‌گران طرح مشاغل خانگی از محل اعتبارات استانی تاکید شد.

در این جلسه رضا نقی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل به قطب تولید پوشاک کشور را دارد افزود: با حمایت از شبکه پوشاک مشاغل خانگی و حمایت از سایر شبکه‌های هم راستای ایجاد شده در زمینه پوشاک می‌توان استان را به قطب تولید پوشاک تبدیل کرد.

وی ادامه داد: رویکرد مدیریتی اداره کل تلاش برای حمایت عملی مادی از پشتیبانان از طرق مختلف قانونی است تا بتوان خدمات تخصصی حرفه ای برای کل کشور ارایه کند چرا که استان و نیروهای مستعد آن این توانمندی را دارا هستند تا برندی در سطح ملی باشند.

در ادامه امین رستم‌زاده سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در این نشست اظهار کرد: پشتیبانان، تسهیل‌گران کیفی و عملیاتی توسعه کارآفرینی در جامعه هستند و متاسفانه تسهیل‌گری کارآفرینی و اشتغال به قدر و اندازه، تسهیلگری اجتماعی در کشور رواج نیافته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گری اجتماعی بیش از حد نرم و استاندارد احساس می شود افزود: تسهیلگری در حوزه اشتغال خلاء هایی را که از طریق تسهیلگری اجتماعی باید احیا شود را از بین می‌برد و اگر بتوان در این زمینه فعالانه برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی کرد، نیاز به حدت تسهیلگری اجتماعی در جامعه متناسب تر، متفاوت تر و معقولانه تر می‌شود.

مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی آذربایجان‌غربی با اشاره به تاثیر کار شبکه‌ای و مویرگی گفت: هم‌افزایی و تعامل از نتایج کیفی چنین سبک کاری در هر حوزه به شمار می‌رود که پشتیبانان از این مهم به نحو احسن بهره می‌برند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل پشتیبانان در طرح ملی مشاغل خانگی و نقش موثر آنها در زنجیره ارزش طرح اظهار کرد: حمایت ها از پشتیبانان در خروج موفق از فاز سوم طرح بسیار مهم است و اتصال به بازاری پایدار خواهد بود که یک پشتیبان پر توان در آن رسته نقش‌آفرینی کرده و در بحث پوشاک در استان این مهم محقق شده اما حمایت مادی و مالی از این پشتیبانان فعلاً صورت نگرفته است، که نیازمند یک مدل مصوب و بازنگری اساسی در حمایت از این پشتیبانان در استان است تا با گستره بسیار بالا برای مخاطبان طرح مشاغل خانگی فعالیت کند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار