در هفته‌ای که گذشت، مشارکت سهامداران خرد در بورس تهران به عنوان یکی از فاکتور‌های تعیین کننده در کیفیت بازار با رشد قابل توجهی همراه بود؛ بنابراین، روز چهارشنه ارزش معاملات خرد به بیش از ۷۰۸ میلیارد تومان رسید. هرچند کمترین ارزش معاملات در روز شنبه رقم خورد و بیش از ۳۲۷ میلیارد تومان برآورد شد، نسبت به آخرین روز معاملاتی قبل از آن نیز رشد ۵.۳ درصدی را ثبت کرد.
کد خبر: ۷۲۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 15 March 2019

کارشناس بازار سرمایه در خصوص چشم انداز بازار سرمایه در سال آتی گفت: گمان می کنم در سال آینده، گروه موادغذایی و دارویی ها بازدهی خوبی را نصیب سهامداران خود کنند.

ولی نادی قمی در گفت و گو با خبرنگار تابناک اقتصادی با بیان این که با توجه به پایان مهلت تسویه اعتبارات کارگزاری ها، به نظر می رسد بازار هفته آینده مسیر بهتری خواهد داشت، گفت:  اگر سال 98 مشکلات مالی دولت حل شود ـ به این معنی که دولت بتواند نفت را فروخته و پول حاصل را به کشور وارد کند ـ مطمئنا بازار سرمایه مسیر خوبی را خواهد پیمود.

وی با بیان این پرسش که کسری بودجه دولت که تا 100 هزار میلیارد برآورد می شود چگونه تامین خواهد شد، ادامه داد: اینکه دولت بتواند میزان صادرات نفت در بودجه را با مبلغ پیش بینی شده به فروش برساند، آیا خواهد توانست گاز صادر کند و چنانچه این دغدغه ها برطرف شود قطعا سال آینده بازار سرمایه نیز وضعیت سودآوری مناسبی خواهد داشت؟

مدیرعامل تأمین سرمایه نوین با بیان اینکه قیمت دلار را در محاسبات خود بین 8500 تا 9000 هزار تومان در نظر می گیریم گفت: ارزش ذاتی دلار بیش از این رقم نیست و در حقیقت با مبالغ بالاتر بازار و اقتصاد کشش آن را ندارد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ از بین 25 قلم کالای مشمول ارز 4200 تومانی، عمده این کالاها افزایش بیش از 70 درصدی قیمت را تجربه کرده اند و با توجه به سهم کالاهای استراتژیک در سبد غذایی، افزایش قیمت در نمادهای غذایی دور از انتظار به نظر نمی رسد.

سوسوی نمادهای غذایی و دارویی به سهامداران/ افزایش مشارکت سهامداران خرد و رشد چشمگیر ارزش معاملات بورس تهران

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات هفته منتهی به 22 اسفند ماه 97، ارزش کل معاملات با رشد 56 درصدی، به بیش از پنج هزار و صد و هشتاد میلیارد تومان رسید، در حالی که ارزش کل معاملات اوراق بهادار در هفته گذشته، سه هزار و سیصد و دوازده میلیارد تومان بوده است.

طی هفته ای که گذشت، مشارکت سهامداران خرد در بورس تهران به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین کننده در کیفیت بازار با رشد قابل توجهی همراه بود؛ بنابراین، روز چهارشنه ارزش معاملات خرد به بیش از 708 میلیارد تومان رسید. هرچند کمترین ارزش معاملات در روز شنبه رقم خورد و بیش از 327 میلیارد تومان برآورد شد، نسبت به آخرین روز معاملاتی قبل از آن نیز رشد 5.3 درصدی را ثبت کرده است. ارزش معاملات خرد در روز یکشنبه 432، روز دوشنبه 631، روز سه شنبه 449 میلیارد تومان بوده است.

شاخص کل بورس تهران نیز با رشد 6289 واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم 169116 واحد رسید، شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش 1768 واحدی در آستانه کانال 50 هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن با رشد 728 واحدی در ارتفاع 31589 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با رشد 463 واحدی در ارتفاع 22 هزار و 81 واحدی ایستاد.

بر اساس این گزارش، در هفته ای که گذشت، شاخص بازار اول با 5010 واحد افزایش به رقم 127223 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 10741 واحد افزایش عدد 324354 واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول 4.10 و شاخص بازار دوم هر دو با 3.43 درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

همچنین در هفته گذشته، 14447 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در بیش از یک میلیون و 152 هزار نوبت داد و ستد شد که به ترتیب 24 درصد و 64 درصد رشد نسبت به هفته قبل داشته اند.

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز در هفته گذشته مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند و بر این اساس 239 میلیون واحد صندوق به ارزش کل بیش از 2743 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با 102 درصد و 94 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

در بازار بدهی نیز ارزش معاملات با رشد 590 درصدی و حجم معاملات با افزایش 585 واحدی همراه بود و 7 میلیون 600 هزار برگه به ارزش 7644 میلیارد ریال داد و ستد شد.

در پایان این گزارش باید یادآور شد، در هفته ای که گذشت، نمادهای نتوس، انرژی۳، زشگزا، وسنا، خلنت، شگل، بکاب، شکلر، داراب، غشاذر، کاوهح، فنرژی، ثامان، پدرخش، کطبس، کشرق، سخوز جهرم، شپاس و سبهان به عنوان ۲۰ سهم با بیشترین سوددهی بازار سهام مشخص شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار