امام جمعه خوی:صله ارحام و دید و بازدید در ایام عید از مهم ترین آداب نوروزی است و آداب و رسوم ارزشی به برکت حاکمیت جمهوری اسلامی بر نوروز حاکم شد
کد خبر: ۷۲۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 15 March 2019

رسم همدلی و صله ارحام از با ارزش ترین آداب نوروزی است
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با اشاره به ویژگی‌های عید از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) اظهار کرد: به فرموده ایشان در هر روزی که در آن معصـیت نشود عیـد است.
وی در ادامه با اشاره به آداب و رسومات عید نوروز گفت: به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران آداب و رسومات ارزشی بر عید نوروز حاکم شده است که از جمله آنها می‌توان به دید و بازدید و صله ارحام، بازدید از مناطق دفاع 8 ساله، زیارت شهدا، عیدی دادن به کودکان، احسان در حق نیازمندان جامعه و توجه جدی به قرآن و ادعیه اشاره کرد.

امام جمعه خوی در خطبه دوم با اشاره به 24 اسفند روز بمباران شیمایی شهر حلبچه توسط نیروهای صدام افزود: این شهر در استان حلـبچه کردسـتان عـراق و در نزدیکی شهرستان پاوه و سروآباد ایران قرار دارد.

وی بیان کرد: در اواخر جنگ هشت ساله، صدام به بهانه حمایت کردهای عراق از ایران به پسرعموی خود دستور داد تا حلبچه را بمباران شیمیایی بکند و در این نسل‌کشی پنج هزار نفر کشته و هفت تا10 هزار نفر مجروح شدند.

شکوری اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس نیروهای صدام بارها مواضع رزمندگان را بمباران شیمیایی کردند که از طریق آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آرژانتین این مواد تأمین می‌شد.

وی در ادامه با تبریک 13 رجب سالروز میلاد امیرمؤمنان(ع) 23 سال پیش از هجرت افزود: آن بزرگوار که از جمله فلسفه‌های خلقت عالم هستی است دارای ویژگی‌های برجسته و منحصر به فردی بوده که یکی از بارزترین آنها تولد در داخل کعبه بود.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب گفت: به فرموده ایشان، شعارهای این انقلاب دینی هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد زیرا فطرت بشر در همه عصرها با آن سررشته است و شعارهای انقلاب اسلامی فطری و بین المللی هستند.

وی در توضیح این بخش از فرمایش مقام معظم رهبری افزود: خود مقام معظم رهبری به نمونه‌هایی از شعارهای فطری انـقلاب اسـلامی اشـاره فـرمـوده‌انـد که آزادی، اخلاق، معنـویت، عـدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و بـرادری از جمله آنها به شمار می‌رود.

شکوری تصریح کرد: در تمامی حرکت‌های اصلاحی، انقلاب‌ها، نهضت‌ها و قیام‌های مردمی، نوع این شعارهای فطری و ارزشی را می‌توان مشاهده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار