امام جمعه ماکو سنت حسنه اعتکاف را از رويش‌های معنوی انقلاب دانست و گفت: از جمله‌ سنت‌های حسنه‌ رسول مکرم اسلام(ص)، سنت اعتکاف است که پیش از انقلاب اين سنت حسنه مورد غفلت قرار گرفته بود.
کد خبر: ۷۲۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 15 March 2019

سنت حسنه اعتکاف از رويش‌های معنوی انقلاب اسلامی است
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو، سنت حسنه اعتکاف را از رویش‌های معنوی انقلاب دانست و اظهار کرد: از جمله‌ سنت‌های حسنه‌ رسول مکرم اسلام(ص)، سنت اعتکاف است که پیش از انقلاب این سنت حسنه مورد غفلت قرار گرفته بود، به طوری که در ایران، فقط در شهر قم، آن هم عده‌ معدودی در سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب در مسجد امام معتکف می‌شدند.

وی افزود: اما به برکت انقلاب اسلامی و عنایت حضرت امام(ره)، مخصوصا مقام معظم رهبری، امروز در سراسر ایران اسلامی در تمامی شهرها و حتی در برخی از روستاهای بزرگ، جوانان در مساجد جامع حضور پیدا کرده و در ایام البیض ماه رجب معتکف شده و از این عبادت روح‌پرور بهره‌مند می‌شوند.

موضع قرآن کریم در مورد آئین‌های باستانی

امام جمعه ماکو در خصوص آیین‌‌های باستانی بیان کرد: از دیدگاه قرآن کریم اگر یک سنت‌، عقیده و رفتاری که به ارث رسیده است دارای دلیل عقلی و یا نقلی معتبر بود، تبعیت از آن صحیح است و اگر اینگونه نبود پیروی از آن مصداق پیروی کورکورانه است که هر انسان عاقلی خود و دیگران را از آن بر حذر می‌دارد.

وی تصریح کرد: از جمله سنت‌های قدیمی ما ایرانیان که هر ساله خود نشان می‌دهد همین چهارشنبه سوری است که نه دلیل عقلی برای درستی و مفید بودن آن وجود دارد و نه دلیل نقلی معتبری از آن پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این کار‌، خرافه‌ای بیش نیست که مانند سایر موهومات توانسته است بین مردم جایگاهی برای خود باز کند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند، علاوه بر آنکه هیچ مبنای شرعی ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادی است که بهتر است از آنها اجتناب شود.

عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری راه تحول دستگاه قضا

هاشمی ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی به‏ عنوان رئیس جدید قوه قضائیه، افزود: در حکم رهبر معظم انقلاب برای رئیسی، جهت ایجاد تحول در دستگاه قضا ، هشت توصیه و مطالبه مطرح شده است که شامل، برای تحول زمان‌بندی مشخص شود، در همه‏ فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنند، به سرمایه‌ نیروی انسانی توجه خاص شود، حقوق عامه‌ مردم احیا شود، در برخورد قضائی، این و آن ملاحظه نشود، در مسوولیت‏‌های قوه قصائیه و از جوانان صالح و انقلابی و فاضل استفاده شود.

وی تصریح کرد: در بین ملاحظات هشت‌گانه رهبر معظم انقلاب اصل دوم بر ضرورت مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن به‏ مثابه جهت‏‌گیری اصلی تحولات دستگاه قضایی است که برای محقق شدن آن، باید به وظایف قانونی خود، کاملا درست عمل کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار