در پی حمله مسلحانه افراد ناشناس به دو مسجد در شهر «کرایست کرچ» نیوزیلند، دهها نمازگزار کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۷۲۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 15 March 2019


به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگران دو مسجد در شهر کرایست‌ چرچ را به رگبار بستند.

پلیس نیوزلند ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دست‌کم ۳۰ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند.

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

نخست‌وزیر نیوزیلند در واکنش به این حادثه، از امروز به عنوان «یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ این کشور» یاد کرد. به گفته پلیس نیوزیلند تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با این حمله مرگبار به دو مسجد بازداشت شده‌اند.

«اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا که خود فردی راستگرا و مهاجرستیز است، اعلام کرد فرد مهاجم به مسجد (النور) نیوزلند شهروند استرالیاست و او را فردی «افراطی، راست‌گرا، و تروریست» معرفی کرد.

فیلم دردناکی که مهاجم استرالیایی از تیراندازی مرگبار در مسجد النور نیوزیلند منتشر کرده است

 
 
 
 

یکی از مهاجمان با انتشار ویدئویی انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد النور را «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرد. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است.

حمله مسلحانه مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند/ دست‌کم ۲۷ نفر کشته شدند

وی در این ویدئو می‌گوید: «می‌خواستم به مهاجمان (مسلمانان مهاجر) بگویم که سرزمین ما هرگز سرزمین شما نخواهد شد؛ زمین ما متعلق به خود ماست؛ تا زمانی که یک سفید پوست زنده باشد، هرگز نمی‎توانید به سرزمین‌های ما هجوم بیاورید و هرگز جایگزین مردم ما نخواهید شد.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار