در حالی که تنها چند روز تا نخستین پیاده روی تمام زنانه فضایی زمان باقیست، ناسا به تجلیل از زنان فضانورد خود پرداخته و اعلام کرد اولین شخصی که به مریخ می رود احتمالا یک زن خواهد بود.
کد خبر: ۷۲۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 14 March 2019

به گزارش تابناک؛ جیم برایدنستاین این خبر را در طول برنامه رادیویی ساینس فرایدی اعلام کرد که با محوریت علوم و تکنولوژی از رادیوی آمریکا پخش می شود. وی همچنین اضافه کرد که آمریکا در کمتر از ده سال دیگر مجددا فضانوردانش (از جمله زنان فضانورد ) را به ماه می فرستد و اینبار آنها در ماه می مانند.

ریاست ناسا که سال پیش از سوی ترامپ به این سمت منصوب شد فضانورد مشخصی را برای این منظور نام نبرد اما اعلام کرد که سازمان فضایی آمریکا متعهد است تنوع جنسیتی را در استعدادهای جذب شده به این سازمان رعایت کند و بیشتر از زنان فضانورد در ماموریت های خود استفاده نماید.

برایدنستاین در پاسخ به این سوال که آیا زنان در ماموریت بعدی ناسا به ماه حضور دارند یا خیر اعلام کرد:

قطعا! روزهای فوق العاده ای در پیش است. اولین شخصی هم که قدم به مریخ می گذارد احتمالا یک بانو خواهد بود. ما در روزهای پیش رو قرار است اولین پیاده روی فضایی تمام زنانه را داشته باشیم.

آن مک کین و کریستینا کاچ از زنان فضانورد در ناسا قرار است که تا پایان این ماه یک پیاده روی هفت ساعته در فضا داشته باشند و جکی کیجی نیز هدایت این پیاده روی فضایی را بر عهده خواهد گرفت.

آن مک کین از زنان فضانورد در ناسا

آن مک کین در کنار فرزند خردسالش

کریستینا کاچ فضانورد زن

کریستینا کاچ

مک کین و کاچ جزو فضانوردان کلاسی بودند که در سال ۲۰۱۳ برگزار شد و نیمی از حاضران آن را زنان تشکیل می دادند. حالا زنان تقریبا یک سوم کل فضانوردان فعال ناسا را تشکیل می دهند.

یک سوم فضانوردان ناسا را زنان تشکیل می دهند

نخستین گروه از زنان فضانورد که شش نفر بودند در سال ۱۹۷۸ میلادی به ناسا ملحق شدند و در آن زمان تقریبا ده درصد از فضانوردان این سازمان را تشکیل می دادند.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که اخیرا دولت آمریکا بودجه ای ۲۱ میلیارد دلاری را به این سازمان اختصاص داد که رشدی ۶ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

جیم برایدنستاین در مورد زنان فضانورد ناسا می گوید

جیم برایدنستاین

برایدنستاین روز گذشته اعلام کرد:

ما در یک دهه آتی به واسطه نوآوری ها، تکنولوژی ها و سیستم های نوینی که توسعه خواهیم داد به ماه می رویم و بخش های بیشتری از سطح ماه را مورد بررسی قرار می دهیم. اینبار اما وقتی به ماه رسیدیم در آن می مانیم.

ناسا: آمریکا اینبار در ماه می ماند

پروژه ماموریت به ماه که آمریکا سالهاست دنبال می کند روی توسعه سیستم های پرتاب فضایی، فضاپیمای اوریون و پلتفرم مداری Gateway استوار است.

طبق پیش بینی های صورت گرفته سیستم های پرتاب فضایی و اوریون ناسا تا سال ۲۰۲۰ برای انجام نخستین ماموریت بدون سرنشین خود آماده خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار