مدیر کل بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربایجان‌غربی گفت: آثار، وصیت نامه و خاطرات یک هزار و 200 شهید آذربایجان‌غربی گردآوری و تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد ‌شد.
کد خبر: ۷۲۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 14 March 2019

تدوین خاطرات ۱۲۰۰ شهید آذربایجان‌غربی/ یک سوم والدین شهدا زنده هستند
به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی فعال امروز در آیین غبارروبی مزار شهدا که به مناسبت آخرین پنجشنبه سال برگزار شد، اظهار کرد: با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران آثار، وصیت نامه و خاطرات یک هزار و 200 شهید آذربایجان‌غربی تدوین شده و در قالب ۱۲ جلد کتاب منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: آثارخاطرات شهدا به‌عنوان گنجینه مظلومیت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بوده و هدف از انشار این خاطرات به منظور در اختیار قرار دادن رشادت‌های شهدا برای نسل‌های آتی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی با تقدیم ۱۹ هزار جانباز و بیش از دو هزار آزاده و در مجموع با 130 هزار شهید، ایثارگر، آزاده و جاوید‌الاثر، یکی از 10 استان اول کشوردر حوزه ایثارگری است.

وی با تاکید بر لزوم ارج نهادن به مقام خانواده شهدا و ایثارگران، بیان کرد: در راستای تکریم مقام شهدا و ایثارگران آذربایجان‌غربی، امسال بیش از 11 هزار دیدار و دلجویی با خانواده آنها صورت گرفته است.

فعال افزود: پرستاری خانواده‌های ایثارگران از آنها  ستودنی بوده و فداکاری خانواده‌های ایثارگران در طول 40 سال گذشته نشان از ایثار و از خودگذشتگی این خانواده‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فقط یک سوم پدران و مادران شهدا در قید حیات بوده و جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدا از این پدران‌ و مادران شهدا، به‌عنوان گنجینه میراث انقلاب اسلامی باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی بیان کرد: بدون تردید خانواده های شهدا جزو مخلص‌ترین و دلسوزترین افراد به کشور در حوزه‌های مختلف بوده و باید از دغدغه آنها در اداره کشور بهره برد.

وی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ایجاد پشتوانه قوی فرهنگی و مادی و معنوی برای خانواده شهدا و ایثارگران و به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و این بنیاد در طول 40 سال گذشته اقدامات قابل قبولی در راستای ارج نهاد به رشادت‌های شهدا و ایثارگران داشته است.

وی با اشاره به دغدغه‌های شهدا و خانواده شهدا، عنوان کرد: افزایش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خدمت صادقانه مدیران و مسؤولان به مردم، تقویت فریضه نماز، روزه و واجبات شرعی و دینی در جامعه اسلامی و حفظ سنگر حجاب توسط بانوان از مهم‌ترین دغدغه شهدا، ایثارگران و خانواده‌هایشان بوده و نیاز است مردم و مسؤولان در راستای ارج نهادن به دغدغه شهدا گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار