معاون رییس جمهور با بیان اینکه اجرای طرح‌های جدید اقتصاد مقاومتی درکشور ضروری به نظر می‌رسد، گفت: برنامه‌ریزی در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی جدید که بتواند اهداف تعیین شده در برنامه اولیه را پوشش دهد، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۷۲۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 14 March 2019

ضرورت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی جدید در کشوربه گزارش تابناک آذربایجان غربی جمشید انصاری امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری اولیه در راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی باید اولویت‌های اجرایی جدید در این حوزه تعیین شود.

وی افزود: زمانی که برنامه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دولت اعلام شد، افزایش تاب‌آوری در مقابل تکانه‌های شدید اقتصادی مد نظر بود اما با توجه به وضعیت امروز کشور، اقدامات ناکافی بوده است.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: تجدیدنظر در مدیریت بانکی، شکل‌دهی بانک‌های جدید با ماموریت‌های نوین، توجه بیشتر به دانش بومی به ویژه موارد دانش بنیان از جمله مواردی است که می‌تواند در افزایش موفقیت طرح‌های اقتصاد مقاومتی مفید باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به این روند برنامه‌ریزی در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی جدید که بتواند اهداف تعیین شده در برنامه اولیه را پوشش دهد، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

انصاری مردم آذربایجان‌غربی را سخت‌کوش دانست و افزود: این ویژگی خاص مردم در کنار همت مسؤولان و تلاش شبانه روزی آنان موجب حل مشکلات و برداشتن گام‌های رو به جلو در سال‌های آینده می‌شود.

وی یکی از مزیت‌های آذربایجان‌غربی را ظرفیت‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: با بهره‌مندی از فناوری‌های بومی و توان علمی جوانان در قالب شرکت‌های دانش بنیان می‌توان زمینه رشد جهشی این بخش را در استان فراهم کرد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر پیگیری مشکل نیروگاه برق شهرستان شوط تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف برق در فصل تابستان، راه اندازی واحدهای جدید در این بخش بسیار مهم است و ما تمام توان خود را برای کمک به سرمایه‌گذار نیروگاه برق در منطقه آزاد ماکو به کار می‌گیریم تا مشکل این بخش نیز حل شود.

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی همچنین بر لزوم حل مشکل مصرف آب در این استان اشاره کرد و گفت: هرچند آمارها از سهم سه درصدی صنعت از آب این استان حکایت دارد ولی با توجه به وضع موجود این آمار نمی‌تواند درست باشد و باید برای ارتقای این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.

انصاری به نحوه برخورداری کارکنان قرارداد کار معین از مزایای مربوط به مناطق عملیاتی اشاره کرد و اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی فوق‌العاده مناطق عملیاتی موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه برای نیروهای قرارداد کار معین نیز به صورت ضریبی از حقوق ثابت و بر حسب مدارک تحصیلی محاسبه و در احکام کارگزینی آنان اعمال خواهد شد.

وی گفت: هدف برنامه‌های اقتصاد مقاومتی افزایش مقاومت و تاب‌آوری اقتصاد کشور در برابر ضربه‌های اقتصادی دشمنان است و باید برای رسیدن به این هدف تلاش بیشتری شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین از پیگیری مصوبه هیات دولت برای انتخاب این استان به عنوان هاب تامین نهاده‌های دامی کشور خبر داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این مصوبه در سال جدید اتفاقات خوبی در خصوص کاهش قیمت مرغ و گوشت خواهد افتاد.

به گزارش فارس در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌غربی که باحضورمعاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشوردر استانداری برگزار شد، در خصوص طرح‌های اقتصاد مقاومتی بخش آب و فناوری توسط تهادهای متولی گزارشی ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار