به رغم آنکه ظاهرا همه چیز برای ارائه حمایت‌های ویژه دولت به منظور تأمین معاش مردم و به ویژه قشرهای کم درآمد فراهم آمده و بازگشت کالابرگ در دستور کار قرار گرفته، ظاهرا یک پرسش اساسی بی پاسخ مانده است: اینکه حمایت به شکل پرداخت یارانه نقدی باشد یا ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی؟
کد خبر: ۷۲۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 11 March 2019

در یک سال اخیر تخم‌مرغ ۲۲ درصد، گوشت گوسفند ۹۸ درصد، گوشت گوساله ۸۸ درصد، روغن مایع ۴۳ درصد، شکر ۲۹ درصد و برنج خارجی ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است؛ افزایش‌هایی که موجب شده، تدابیری ویژه برای حمایت از معیشت مردم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ به رغم آنکه ظاهرا همه چیز برای ارائه حمایت‌های ویژه دولت به منظور تأمین معاش مردم و به ویژه قشرهای کم درآمد فراهم آمده و بازگشت کالابرگ در دستور کار قرار گرفته، ظاهرا یک پرسش اساسی بی پاسخ مانده است: اینکه حمایت به شکل پرداخت یارانه نقدی باشد یا ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی؟

این را می‌شود از سخنان معاون امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت که تأکید کرده، دو پیشنهاد به منظور رفع مشکلات دهک‌های پایین جامعه از سوی کارشناسان مطرح شده و در دست بررسی است؛ دو طرحی که یکی پرداخت یارانه نقدی را پیشنهاد کرده و دیگری ارائه کوپن الکترونیک.

دو پیشنهادی که هر یک نقاط ضعف و قوتی دارند؛ از دادن اختیار به مردم برای هزینه کردن مبالغ نقدی در اموری که خودشان صلاح می‌دانند که مزیت پرداخت یارانه نقدی است تا مهار قیمت اقلام ضروری با تأمین آن‌ها توسط دولت و ارائه شان به مردم با استفاده از کوپن که مزیت پیشنهاد دوم است.

راهکار‌هایی که می‌شود نقاط ضعفی نیز برای هر کدامشان برشمرد تا اظهارنظر درباره اینکه کدام طرح بهتر است، دشوارتر شود؛ وضعیتی که مجابمان می‌کند از شما بپرسیم:

* به نظر شما کدام طرح سودمندتر و اجرایی‌تر است؛ پرداخت یارانه نقدی یا ارائه کالابرگ؟


* آیا راه یا راه‌های بهتری از این دو پیشنهاد برای حمایت از معیشت مردم به ذهنتان می‌رسد؟

* نظرتان درباره دایره شمول این طرح‌ها چیست؟ آیا می‌بایست از همه قشرها حمایت شود یا باید این حمایت به گروه‌های آسیب پذیر جامعه محدود شود؟

* حمایت کمتر از جمعیت بزرگتر را ترجیح می‌دهید یا حمایت بیشتر از جمعیت کوچکتر؟

* پاشنه آشیل این طرح‌ها چیست و آینده این دست اقدامات را چگونه می‌بینید؟

نظر شما در این خصوص تا ساعت     منتشر می‌شود.

 
 
 
منبع: تابناک
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار