مانور برنامه سلامت نوروزی در شهرستان خوی برگزار شد .
کد خبر: ۷۲۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 11 March 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی دکتر فاطمه مقدم تبریزی گفت : مردم باید جهت تداوم سلامتی خود اقلام خوراکی مورد نیاز خود را از فروشگاههای معتبر تهیه کنند و به موارد نه گانه مواد غذایی بسته بندی مجاز توجه فرمایند.

همزمان با سراسر کشور طی مراسمی برنامه های نوروزی این دانشکده کلید خورد و از بیستم اسفند ماه فعالیتهای نووروزی فعالان عرصه سلامت رسماً شروع گردید .

دکترفاطمه مقدم تبریزی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی که در این مراسم حضور داشتند در رابطه با اهمیت بازرسی در عرصه سلامت مطالبی ایراد نمود و در رابطه با برنامه های سلامت نوروزی در این شهرستان گفت : در شهرستان خوی نیز همزمان با سراسر کشور برنامه سلامت نوروزی از بیستم اسفند ماه سال جاری لغایت 20 فروردین ماه سال ۹۸ با حضور بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و بعد از آن به صورت آنکال تا ۸ صبح در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل با اولویت مراکزتهیه وتوزیع مواد غذایی و مراکز حساس و نیز مراکز اقامتی ،زیارتگاهها ،ترمینال ها و اماکن بین راهی و نیز آرایشگاههای زنانه و همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی به لحاظ وجود کلر آزادباقی مانده و انجام نمونه برداری میکروبی از آب مشروب اجرا می شود .

وی اضافه نمود : در این برنامه تمامی بازرسین بهداشت محیط و حرفه این شهرستان مجهز به دستگاههای پرتابل سنجش مواد غذایی به تعداد ۴۳ نفردر قالب ۴ اکیپ بهداشتی (ثابت – سیار – نظارت بر آرایشگاههای زنانه – کنترل کیفی آب ) صورت می گیرد .
دکتر مقدم تصریح کرد : در قالب این برنامه بیش از۷۱۲۷ امکنه در شهر و روستاها و تعداد بیش از ۶۰ باب امکنه ورستوران بین راهی و بیش از ۲۱۴ سامانه آبرسانی در مناطق شهری و روستایی تحت کنترل قرار خواهند گرفت .
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی در ادامه ضمن اهمیت دادن به همکاری مردم گفت :
شماره تلفن سامانه کشوری مرکز فوریتهای سلامت محیط و کار 190 نیز برای ثبت و رسیدگی شکایات مردمی در حوزه بهداشت فعال بوده و شهروندان می توانند در صورت نیاز با این سامانه تماس برقرار کنند علاوه بر آن شماره تلفن های مستقیم مرکز بهداشت خوی 36342307 و 36339849 در اوقات اداری و شماره تلفن های 36220007 در کلیه اوقات غیراداری وروز های تعطیل آماده پاسخگویی و رسیدگی فوری به شکایات می باشند.
دکتر مقدم تبریزی در ادامه افزود: از شهروندان انتظار می رود در هنگام خرید شیرینی و آجیل و هر گونه مواد خوردنی ، آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی به فروشگاههای معتبر مراجعه وبه موارد نه گانه مواد غذایی بسته بندی شده مجاز از جمله (( تاریخ تولید ،انقضاء، پروانه ساخت ،پروانه بهره برداری ،شرایط نگهداری )) توجه فرمایند و از خرید اقلام خوراکی از افراد دوره گرد و دست فروش خودداری نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار